Internet zamiast sklepu spożywczego
Za granicą internetowe sklepy z żywnością biją rekordy sprzedaży. Tak samo będzie w Polsce - przewiduje "Puls Biznesu".

Wartość globalnej sprzedaży żywności i napojów przez internet w 2009 r. sięgnęła już 20 mld dol. Z raportu brytyjskiej firmy badawczej IGD wynika, że tylko w Wielkiej Brytanii wartość sprzedaży żywności online do 2014 r. ma się podwoić i osiągnie 7,2 mld dol.
Choć na razie nie ma jeszcze tak dokładnych badań dotyczących polskiego e-handlu żywnością, to wszystko wskazuje, że w tej dekadzie będzie to jeden z najszybciej rosnących segmentów rynku spożywczego. Zdaniem ekspertów, sprzedaż internetowa może zdobyć w Polsce w tej dekadzie nawet 5-proc. udział w rynku żywności.
Spożywcze sklepy zainkasują w tym roku 300 mln zł. Wartość całego polskiego rynku spożywczego przekracza już 200 mld zł.