Jak dbamy o prywatność w sieci?

Jednak jak pokazują badania przeprowadzone przez wiodący portal kariery - Monster, około 67 proc. pracowników w Europie obawia się mieszania znajomych ze współpracownikami na portalach społecznościowych.

W serwisach mamy coraz więcej znajomych - czasami trzeba ich selekcjonować
W serwisach mamy coraz więcej znajomych - czasami trzeba ich selekcjonowaćAFP

Dlatego warto zwrócić uwagę na ustawienia naszego konta. Każdy z portali społecznościowych daje możliwość swoim użytkownikom decydowania o tym, jakie informacje będą dostępne dla określonych odbiorców. Warto więc poświęcić kilka chwil na zapoznanie się z polityką prywatności na naszym profilu.

Problem pojawia się w momencie, kiedy nowy współpracownik znajdzie nas na portalu społecznościowym i zechce nas dodać do znajomych. Jak podają badania, dwie-trzecie ankietowanych Europejczyków nie chce mieszać kontaktów prywatnych i zawodowych w Internecie. Wątpliwości wydają się być uzasadnione. Dla ponad połowy ankietowanych problemem jest dodawanie kolegów z pracy do swoich kontaktów prywatnych. Co trzeci z nas spotkał się lub zna kogoś kto miał problemy, kiedy koledzy z pracy zobaczyli jeden z postów na Facebooku. Najczęstsze kłopoty zgłaszane przez 38 proc. użytkowników zdarzały się, gdy znajomy umieścił komentarz, którego pracodawca nie powinien widzieć. 39 proc. internautów spotkało się z udostępnieniem zdjęć, których nie chciało ujawniać kolegom z pracy.

Nic dziwnego, że na rynku pojawiają się różnego rodzaju aplikacje umożliwiające "zarządzanie" znajomymi. Na przykład wprowadzona przez Monster aplikacja BeKnown, umożliwiająca poszerzanie sieci kontaktów zawodowych, oddzielając przy tym znajomych od osób związanych z nami profesjonalnie.

- Każdy z nas prawdopodobnie ma znajomego, którego nigdy nie przyprowadziłby na rozmowę o pracę do swojego szefa. Dlaczego mielibyśmy więc mieszać życie prywatne z zawodowym w internecie? Wprowadzamy oferty pracy i pracodawców na Facebooka, ale na zasadach dogodnych dla internautów, ułatwiając oddzielenie życia zawodowego od prywatnego. Użytkownicy mogą spotkać na Facebooku miliony osób, z którymi połączą się w nowy sposób, znajdując nowe możliwości rozwoju zawodowego" - mówi Małgorzata Majewska z Monster Polska.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas