Jak korzystamy z poczty elektronicznej?
56 proc. internautów posługuje się trzema lub więcej adresami e-mail. Jednak z roku na rok liczba takich osób spada - wynika z opublikowanego przez firmę SARE raportu dotyczącego wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce.
Bardzo chętnie otrzymujemy newslettery. Aż 90 proc. badanych zapisanych jest przynajmniej na jedną listę subskrypcyjną, a 78 proc. ma pozytywną opinię o tej formie komunikacji. Ankietowani preferują wiadomości rzeczowe i czytelne, natomiast najbardziej irytuje brak możliwości rezygnacji z subskrypcji oraz niepoprawne wyświetlanie grafik. Newslettery najchętniej chcieliby znajdować w swoich skrzynkach w poniedziałki przed ósmą rano.
Warto zwrócić uwagę, że spośród menedżerów wykorzystujących e-mail marketing w działaniach promocyjnych aż 89 proc. twierdzi, że przynosi on firmie wymierne korzyści (głównie większą liczbę kontaktów z klientami oraz wzrost liczby odwiedzin serwisu internetowego). Stąd nie dziwi fakt, że 64 proc. z nich deklaruje zwiększenie zaangażowania w tę formę komunikacji.