Jak wygrać wybory? Media społecznościowe zmieniły kampanię wyborczą

Media społecznościowe stały się narzędziem do prowadzenia kampanii wyborczych
Media społecznościowe stały się narzędziem do prowadzenia kampanii wyborczychMateusz Wlodarczyk / ForumAgencja FORUM

Media społecznościowe a wybory, czyli nowa era kampanii wyborczych

Zobacz również:

    Wybory wygrywa się poprzez media społecznościowe

    Najważniejsze są emocje

    Zobacz również:

      Świadomość i krytyczne podejście

      Wykorzystywanie najnowszych technologii do szerzenia dezinformacji. Media społecznościowe to obosieczna broń

      Najgłośniejszym echem odbiły się oczywiście amerykańskie wybory prezydenckie z 2016 roku, które pokazały większość problemów, z jakimi możemy się mierzyć. W szczególności chodzi o próby wpłynięcia na wynik wyborów ze strony innych państw (Rosja), mikrotargetowanie komunikatów politycznych w oparciu o obejmujące wiele płaszczyzn i precyzyjne dane o wyborcach, ich preferencjach, zainteresowaniach i typie osobowości (Cambridge Analytica), a także rozprzestrzenienie na szeroką skalę nieprawdziwych wiadomości (fake news).
      Czytamy w raporcie ENISA.

      Nie wszystko, co widzisz w internecie jest prawdą

      Dezinformacja generowana przez AI to coś, czego bardzo się boimy, ponieważ trudno jest na nią szybko reagować.
      Powiedział dla portalu WIRED Jakub Śliż, prezes polskiego stowarzyszenia grupy Pravda.
      Szwecja. Hotel w latarni morskiej Deutsche WelleDeutsche Welle