Kino w iPodzie
Podczas gdy tysiące ludzi zebrało się na festiwalu Sundance Film, by zobaczyć niezależne filmy na wielkim ekranie, kilkaset osób zgromadziło się w jednej sali, aby rozmawiać o małym ekranie - iPodzie.
Nowe mobilne technologie, jak na przykład iPod Video i telefony komórkowe z obsługą wideo, stworzyły rynek dla multimedialnych kąsków. Wielu ludzi zastanawia się nad tym, czy takie urządzenia staną się typowymi rynkami zbytu dla dystrybucji filmów i czy użytkownicy będą w ogóle chcieli coś takiego oglądać na malutkim wyświetlaczu.
Giganci twierdzą, że tak. Oczywiście, podobne usługi nie zastąpią zwykłej telewizji, ale mogą ją wspierać - program na żywo można obejrzeć w tramwaju, pracy i na uczelni.
Stąd pomysł panelu, moderowanego przez Wall Street Journal, na temat tego, jak taki materiał wideo mógłby wyglądać i jak będzie dystrybuowany. Rozmawiano też o cenach.
- Apple jest tu w ciekawej sytuacji - jak słoń w pokoju - powiedział Walt Mossberg, redaktor działu technologii w WSJ. Nie ma wątpliwości, Apple jeszcze zawojuje świat.