Marnie z ochroną
Badania witryn przechowujących dane użytkowników pokazują, że ochrona prywatności jest na bardzo niskim poziomie. Consumers International, międzynarodowe stowarzyszenie zrzeszające federacje konsumentów z różnych krajów, przeprowadziło badania 751 witryn przechowujących informacje o klientach.
Większość stron zbierała - bez specjalnego uzasadnienia - szereg danych personalnych, które nie tylko w pełni umożliwiały identyfikację osób, ale i w dodatku nie były specjalnie zabezpieczone przed intruzami. Większość serwisów żądała od użytkowników także, by zgadzali się na rozpowszechnianie informacji o nich wśród innych firm, o ile chcą korzystać z oferowanych usług. Zaledwie co dziesiąta strona przygotowana dla dzieci prosiła, by przed wypełnieniem formularza zapytały o zgodę rodziców. Na działanie witryn najwyraźniej nie miały wpływu restrykcyjne regulacje Unii Europejskiej - w badaniu nie stwierdzono specjalnych różnic między serwisami europejskimi a amerykańskimi.