NEO24.PL - klienci tego sklepu powinni zmienić hasło

W nocy osoby mające konto w sklepie NEO24.PL otrzymały informacje o prawdopodobnym ujawnieniu danych osobowych bazy sklepu. Jeśli korzystaliśmy z usług tej platformy - warto zmienić hasło.

article cover
123RF/PICSEL

"Informujemy, że istnieje prawdopodobieństwo ujawnienia danych osobowych Klientów z archiwalnej (funkcjonującej do dnia 25.10.2017 r.) bazy sklepu internetowego NEO24.PL. W związku z tym, w trosce o Państwa bezpieczeństwo rekomendujemy: Niezwłoczną zmianę hasła do konta w sklepie internetowym NEO24.PL. Zmianę haseł do innych serwisów internetowych, w których korzystają Państwo z hasła użytego do rejestracji w sklepie internetowym NEO24.PL. Nieodpowiadanie na maile pochodzące z nieznanych i niezweryfikowanych źródeł. Obecnie przy współpracy z wysokiej klasy specjalistami ds. bezpieczeństwa sieci komputerowych analizujemy wszelkie kwestie związane z zaistniałą sytuacją" - brzmi treść wysyłanego maila.

Firmy dysponujące danymi osobowymi klientów - zgodnie z wymaganiami RODO - są zmuszone poinformować użytkowników w ciągu 72 godzin od incydentu związanego z bezpieczeństwem o potencjalnej możliwości wycieku ich danych osobowych. 

W lipcu tego roku serwis Niebezpiecznik pisał o przestępcach podszywających się pod sklep NEO24.PL (informacja tutaj). Serwis Niebezpiecznik napisał, że - ich zdaniem - mail z ostrzeżeniem jest następstwem lipcowego incydentu.

Sklep twierdzi, że potencjalne ujawnienie danych obejmuje wyłącznie wspomnianą archiwalną bazę.

Standardowo, powinniśmy zmieniać hasło korzystając z usług innych niż nasza poczta lub używane przez nas konto w serwisie społecznościowym - w razie wycieku danych, nie musimy obawiać się włamania na któreś z naszych podstawowych kont. 

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas