Oceniamy w mgnieniu oka
Użytkownicy Internetu oceniają strony internetowe dosłownie w mgnieniu oka. Potencjalni czytelnicy podejmują decyzję w nie więcej niż 50 milisekund.
Podoba Ci się strona, którą właśnie oglądasz? Nieważne, jaka jest odpowiedź. Najprawdopodobniej masz już swoje zdanie na jej temat już po pierwszych 50 milisekundach, pokazują badania kanadyjskich naukowców. Szybki rzut okiem na stronę ma wielki wpływ na to, co o niej później sądzisz.
Wszyscy wiemy, że najbardziej liczy się pierwsze wrażenie. Badania te pokazały jednak, że mózg osądza tak szybko, jak prędko może zarejestrować wzrokiem informację. Przyjęto je z niedowierzaniem, gdyż wcześniej sądzono, że nie da się zobaczyć niczego w czasie krótszym niż 0.5 sekundy.
Grupie ochotników pokazano bardzo szybko dużą ilość odpowiednio wybranych stron. Następnie kazano im uszeregować je w kategorii wyglądu. Werdykty zgadzały się z późniejszą, dokładną analizą.