Pełne programy TVP na YouTube
Telewizja Polska, jako pierwszy polski nadawca telewizyjny, podpisała ramową umowę o współpracy komercyjnej z YouTube. Użytkownicy serwisu zyskują dostęp do pełnometrażowych programów publicznego nadawcy.
tematyczne m.in.: sport, rozrywka, kabarety i styl życia, zawierający programy kulinarne i podróżnicze. Planowane są wspólne akcje promocyjne angażujące użytkowników i wykorzystujące narzędzia społecznościowe YouTube.
Zamieszczane materiały wideo będą dostępne na całym świecie (część nie będzie dostępna w Ameryce Północnej i Południowej ze względu na ograniczenia licencyjne). Poza udostępnianiem materiałów TVP, zawarta umowa określa także zasady zamieszczania reklam przy treściach wideo w kanale Telewizji Polskiej.
- Poszerzenie naszej współpracy z YouTube wynika z wielu powodów - mówi Michał Przymusiński, z-ca dyrektora iTVP HD. Dzięki temu zwiększamy zasięg tvp.pl, a także docieramy do tych użytkowników YouTube, którzy nie są widzami TVP, a dla których nasze treści są atrakcyjne. Przecież coraz większe znaczenie ma grupa odbiorców, którzy preferują internet i coraz rzadziej włączają telewizor. Dużą zaletą YouTube, którą braliśmy pod uwagę, jest jego dostępność dla użytkowników wszystkich systemów operacyjnych: Linux, Mac OS, Windows. To dla nas teraz ważny kierunek zmian w podejściu do udostępniania naszej oferty programowej. Warto dodać, że narzędzia YouTube ułatwiają nam kontrolę nad nielegalnie zamieszczanymi materiałami wideo. Nasza współpraca ma w tym kontekście również wymiar komercyjny - dodaje.
- Partnerstwo z TVP oznacza nowe, pionierskie w Polsce, możliwości wykorzystania pełnometrażowych form telewizyjnych online, zarówno jeśli chodzi o rozszerzenie ich zasięgu, jak i dodatkowe przychody. Tego rodzaju współpraca to także oczywiste korzyści dla użytkowników, którzy zyskują nowy, bezpieczny i legalny sposób oglądania ulubionych programów, w wysokiej jakości
i kiedy tylko chcą - stwierdza Adam Kwaśniewski reprezentujący YouTube.
Materiałom wideo, które udostępni TVP, będzie towarzyszyć reklama sprzedawana przez YouTube, w tym format InVideo, formaty display i pre-roll. TVP będzie zaś korzystać z technologii YouTube Content ID, czyli narzędzia do identyfikacji treści należących do wydawcy, zamieszczonych w serwisie bezpośrednio przez użytkowników.