Personalizacja

Systemy personalizacji klientów w e-sklepach mogą poważnie uprzykrzyć życie. Jak twierdzi wicedyrektor The Yankee Group Inc. "personalizacja w swoim najlepszym wydaniu zastąpić może każdego sprzedawcę i doradcę. Jednak w obecnej wersji staje się nie raz koszmarem". Np. w wielu e-księgarniach wystarczy kupić komuś prezent (np. komiks dla dziecka), by przy każdej późniejszej wizycie na witrynie otrzymywać oferty kupna podobnych towarów - często zupełnie nie leżących w obszarze naszych zainteresowań.

Wkrótce ma się to zmienić - sklep Barnes&Noble.com wraz z Dell Computer Corp. wprowadzają nowy system analizy decyzji zakupowych, który będzie dynamicznie wykorzystywał dane z różnych źródeł i eliminował nie przystające do reszty. Zindywidualizowane reklamy również będą kierowane do klientów znacznie ostrożniej.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas