Platforma Usług Elektronicznych - czy jest warta wydanych pieniędzy?

Ruszyła Platforma Usług Elektronicznych ZUS, kolejny etap cyfryzacji kraju na drodze do ułatwienia obsługi petentów poprzez internet. Projekt kosztował 18 mln złotych. Czy jest jednak wart tej sumy?

Chociaż idea wirtualnego doradcy jest bardzo dobra, jest to jeden z elementów platformy www.pue.zus.pl, który może trochę zdziwić internautę. Serwis Pox.pl, zajmujący się m.in. tematyką związaną z ZUS oraz podatkami sprawdził nową platformę, odkrywając m.in. że:

- Do aktywacji naszego konta, jeśli wcześniej nie posiadaliśmy certyfikatu kwalifikowanego lub profilu zaufanego ePUAP (profil elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej), po otrzymaniu 10-calowego loginu, musimy udać się osobiście do oddziału ZUS, aby dokonać operacji aktywacji - mamy na to 7 dni;

- Opcja Centrum Obsługi Telefonicznej (COT), czyli wsparcia on-line nadal nie działa;

- Występują utrudnienia z obsługą modułu ePłatnik, jeśli chcemy składać dokumenty jako ubezpieczony, nie jako płatnik (firma).

Platforma Usług Elektronicznych ZUS wystartowała 14 czerwca. - PUE ZUS to kolejny krok zmierzający do polepszenia i usprawnienia obsługi klientów. Potrzebna jest tylko jedna wizyta w ZUS, aby później wiele spraw móc załatwić przez internet bez potrzeby wychodzenia z domu - opisał cały projekt Zbigniew Derdziuk, prezes ZUS.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas