Przyszłość gier sieciowych

Firma DFC Intelligence opublikowała raport prognozujący przyszłość rynku gier online. Z raportu "The Online Game Market 2002" wynika, że do roku 2006 w sieci będzie grać już 114 mln osób - z tego 23 mln z użyciem konsol. Podstawowe czynniki stymulujące rozwój rynku interaktywnej rozrywki w internecie to ekspansja konsol nowej generacji, w tym inicjatywa Xbox Live - największa inwestycja w historii branży.

Firma DFC Intelligence opublikowała raport prognozujący przyszłość rynku gier online. 
Z raportu "The Online Game Market 2002" wynika, że do roku 2006 w sieci będzie grać już 114 mln osób - z tego 23 mln z użyciem konsol. Podstawowe czynniki stymulujące rozwój rynku interaktywnej rozrywki w internecie to ekspansja konsol nowej generacji, w tym inicjatywa Xbox Live - największa inwestycja w historii branży.

W ciągu ostatniego roku najbardziej spektakularnym sukcesem była gra "Dark Age of Camelot" produkcji Mythic Entertainment. Jej powodzenie sprawiło, że coraz więcej firm pracuje nad tytułami przeznaczonymi do rozgrywek online. W drugiej połowie roku wydarzeniem będzie zapewne sieciowa wersja jednego z najpopularniejszych tytułów ostatnich kilkunastu miesięcy - "The Sims".

Według innych badań, przeprowadzonych przez firmę Gartner, w roku 2005 gry sieciowe będą generować roczny obrót na poziomie 2,6 mld USD.

(4D)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przyszłość
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy