Rasowa kompozycja w sieci
Najnowsze badania dowodzą, że przynależność etniczna obywateli USA wpływa na sposób korzystania przez nich z Internetu. Studia przeprowadzone przez firmę marketingową Acces Worldwide wykazały na przykład, że Afroamerykanie oraz Hispanoamerykanie znacznie rzadziej dokonują zakupów za pośrednictwem Sieci, niż czyni to przeciętny jej użytkownik.
Czarnoskórzy internauci w USA to w 75% kobiety, spośród których 83% odebrało wykształcenie na poziomie college?u, a ich zarobki są niemal dwukrotnie wyższe niż przeciętne wynagrodzenie Afroamerykanina. Z kolei hiszpańskojęzyczni internauci w USA to głównie całe rodziny z dziećmi, a ich dochody także są wyraźnie wyższe od przeciętnej w tej grupie ludności. Oni też, w porównaniu z Afroamerykanami wykazują bardziej optymistyczny stosunek do możliwości, jakie daje Sieć.