Reklamy na mobilnym Facebooku nieuniknione
Przyszłe wejście na giełdę nakłada na Facebooka dodatkowe obowiązki względem akcjonariuszy, stąd prawdopodobnie bierze się dążenie do uzyskania jak najwyższych przychodów. Wszystko wskazuje na to, że w ciągu dwóch miesięcy w mobilnej wersji FB pojawią się reklamy.
Zgodnie z tym co pisze Financial Times, kilka osób z kręgów zbliżonych do kierownictwa portalu społecznościowego twierdzi, że od jakiegoś czasu trwają konsultacje z agencjami reklamowymi na temat wprowadzenia "featured stories" w zdarzeniach wyświetlanych na urządzeniach mobilnych. Sugerują także, że mogłyby one zostać wprowadzone na początku marca.
W zeszłym tygodniu Facebook przyznał się oficjalnie do tego, że urządzenia mobilne nie stanowią dla niego znaczącego źródła przychodów:
"W chwili obecnej bezpośrednio nie generujemy znaczących przychodów za pośrednictwem mobilnych produktów Facebooka, a nasza zdolność do generowania ich w przyszłości nie została potwierdzona."
Nie wiadomo czy doniesienia FT się potwierdzą, czy jest to tylko pewna gra prowadzona pod przyszłych akcjonariuszy. Jeżeli byłaby to prawda można spodziewać się początkowych protestów użytkowników FB, którzy z czasem pogodzą się ze zmianami.