Rząd lepszy od Amazon.com
Rząd amerykański i jego agendy jest największym sieciowym sprzedawcą na świecie - donosi najnowszy raport przygotowany przez Pew Internet & American Life Project. W roku 2000 bowiem sprzedał w Internecie towary za łączną kwotę 3,6 miliarda USD, podczas, gdy największa "specjalizowana" firma, czyli Amazon.com miała sprzedaż w wysokości 2,8 miliarda USD.
Być może wzięło się to stąd, że w ofercie rządowej znajdowały się rzeczy, których nigdzie indziej kupić nie można było. Dużym powodzeniem wśród kupujących w sieci cieszyły się m.in. dzikie konie, czy budynki nad brzegiem morza (sprzedawane przez Straż Przybrzeżną). Sprzedaż prowadzona była za pomocą 164 stron internetowych. Wewnętrzna konkurencję wygrało Ministerstwo Skarbu, które za pośrednictwem Internetu sprzedało akcje, obligacje i papiery dłużne na kwotę ponad 3 miliardów USD. Najszerszą ofertę miało natomiast Ministerstwo Obrony, które na ośmiu swoich serwisach sprzedawało wszystko począwszy od zapasów pasty do zębów po wojskowe ciężarówki