Sieć Futuro w Krakowie

Na dzisiejszej konferencji w prasowej zainaugurowana została działalność sieci FUTURO w Krakowie. Gród Kraka jest już piątym z kolei miastem - po Lublinie, Warszawie, Szczecinie i Katowicach - w którym firma Pro Futuro udostępnia szerokopasmowy i bezprzewodowy dostęp do sieci telekomunikacyjnej. Jak zapewniają przedstawiciele Pro Futuro, do końca bieżącego roku uruchomione zostaną jeszcze węzły m.in. w Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu (łącznie będzie to 12 największych miast Polski).

article cover
INTERIA.PL

Oferta Pro Futuro koncentruje się na świadczeniu usług szybkiego stałego dostępu do Internetu oraz bezpiecznej transmisji danych. Spółka, wykorzystując własną sieć szkieletową oraz dostępową, oferuje zaawansowane usługi teleinformatyczne. Sieć FUTURO ma charakter otwarty, co umożliwia systematyczne rozszerzanie liczby i rodzaju proponowanych usług. W maju, warszawskim klientom Infostrady FUTURO udostępnione zostały zaawansowane usługi oparte na technologii VolP. Już wkrótce, z usług telefonii internetowej będą mogli korzystać użytkownicy w pozostałych miastach znajdujących się w zasięgu sieci FUTURO.

Infostrada FUTURO wykorzystuje szerokopasmowy system łączności bezprzewodowej LMDS. Umożliwia on transmisję radiową w paśmie wysokich częstotliwości (26 i 28 GHz). W kolejnej fazie rozbudowy infrastruktury wykorzystywana będzie szerzej sieć światłowodowa.

Budowa sieci FUTURO jest jednym z największych projektów telekomunikacyjnych, realizowanych obecnie w Polsce przez niezależnego operatora. Dotychczasowe nakłady inwestycyjne na Infostradę Futuro przekroczyły 120 min złotych. Do roku 2003 na rozbudowę wydzielonej, szerokopasmowej sieci na potrzeby transmisji danych oraz publicznej sieci dostępu do Internetu, Pro Futuro przeznaczy 500 mln zł.

Strategia rozwoju Pro Futuro na rynku nowoczesnych usług telekomunikacyjnych na najbliższe lata zakłada osiągnięcie trzech podstawowych celów: uzyskanie 15% udziału w rynku dostępu szerokopasmowego, wprowadzenie innowacyjnych produktów, w tym kontraktów typu ŚLA (Service Level Agreement), oraz zapewnienie najwyższych standardów obsługi klienta, zgodnych z normami ISO 9001.

Więcej informacji: www.futuro.pl

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas