Standard badań sieci w Polsce

Polskie Badania Internetu (PBI), spółka powołana przez największych wydawców internetowych w Polsce (między innymi Agora S.A, Interia.pl S.A Onet.pl S.A., Presspublica Sp. z o.o. i Wirtualna Polska S.A.) do stworzenia standardu badań Internetu w Polsce podpisała umowę z firmą I-METRIA S.A. na wspólne wdrożenie standardu i realizację badania panelowego na populacji polskich użytkowników Internetu (tzw. badanie user-centric). Na standard PBI - PANEL INTERNAUTÓW - będą składały się dwa panele: panel użytkowników korzystających z Internetu w domu oraz panel użytkowników wykorzystujących Internet w pracy.

Wdrożenie badań user-centric - w zgodnej opinii członków PBI i I-Metria - otworzy przed rynkiem internetowym, w tym reklamy internetowej nową jakościowo fazę rozwoju.

Korzyści dla rynku

Panel Internautów, jako standard badań, przyczyni się do rozwoju polskiego Internetu, jako zbadanego i tym samym wiarygodnego medium dla reklamodawców, agencji reklamowych, inwestorów i firm, których działalność będzie lub jest związana z Internetem. "Oznacza to, że medium internetowe w Polsce może być po raz pierwszy uznane jako medium, porównywalne i obliczalne, tak jak telewizja, prasa, czy radio" - uważa Krzysztof Modzelewski, Prezes I-Metria S.A.

Podpisanie tej umowy kończy długi proces dyskusji, negocjacji oraz prac metodologicznych związanych z wyborem przez PBI najbardziej skutecznego sposobu pomiaru korzystania z Internetu. "Technologia internetowych badań panelowych daje wiarygodne odzwierciedlenie rzeczywistego korzystania z Internetu, a nie jak w przypadku badań kwestionariuszowych - oparte na deklaracji korzystania z sieci" potwierdzają członkowie PBI.

Filozofia działania panelu internetowego jest analogiczna do panelu telemetrycznego - służącego do badania oglądalności telewizji i audytorium stacji telewizyjnych. Należy podkreślić, że tego typu pomiar jest już światowym standardem na wszystkich rozwiniętych rynkach internetowych.

Panel Internautów umożliwia m.in. niezależną identyfikację profilu socjo-demograficznego i aktywności użytkowników WSZYSTKICH odwiedzanych przez nich stron w sieci oraz pozwala tym samym na zewnętrzną weryfikację i pomiar skuteczności realizowanych kampanii reklamowych.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas