Gadu-Gadu powraca. Zobacz, co planują twórcy kultowego komunikatora
Gadu-Gadu, niegdyś ikona polskiej komunikacji internetowej, ma szansę na drugie życie. Właściciel aplikacji, firma Fintecom, planuje stworzyć międzynarodową platformę nie tylko do rozmów, ale także do płatności czy zarządzania projektami. Mimo niskiego wsparcia finansowego ze strony internautów, prace nad odświeżonym GG będą kontynuowane.

Pamiętasz Gadu-Gadu? Ten nostalgiczny komunikator z charakterystycznym dźwiękiem powiadomienia w czasach świetności miał 6 mln użytkowników. Teraz ma się odrodzić w zupełnie nowym wcieleniu - jako międzynarodowa aplikacja nie tylko do komunikacji, ale również płatności.
Czy Gadu-Gadu wróci do łask internautów?
Na początku XXI wieku w sieci rządziły trzy aplikacje komunikacyjne - Nasza Klasa, Golden Line i Gadu-Gadu (GG). Z nich wszystkich do dzisiaj działa jedynie ta ostatnia. Jej obecny właściciel Fintecom, jak informuje Puls Biznesu, od 12 czerwca prowadzi crowdfundingową zbiórkę na przywrócenie Gadu-Gadu do szerszego grona użytkowników, również zagranicznych.
W planach jest powstanie superaplikacji do porozumiewania się i płatności. Ma ona pozwalać na pisanie wiadomości, robienie zakupów, płacenie rachunków czy umawianie spotkań - także wideokonferencji dla firm i zespołów - czaty grupowe i zarządzanie projektami.
Już teraz testowana jest nowa funkcja - numer GG jako bezpieczny alias do płatności.
Numer GG działa jak bezpieczny alias do przesyłania płatności. Można go zintegrować z telefonem, kontem bankowym czy portfelem cyfrowym. Nie trzeba podawać danych osobowych. To bardzo bezpieczne rozwiązanie
Dalsza praca nad aplikacją
Ilość zebranych dotychczas funduszy jest dość niska - internauci na platformie Emiteo zadeklarowali tylko 96,3 tys. zł, czyli ułamek z 1,9 mln oczekiwanych złotówek. Gazeta powiadamia, że właściciel Fintecom obiecuje pracę nad aplikacją i realizację swojego planu nawet w przypadku niezebrania całkowitej kwoty - po prostu będzie to dłużej trwało.
- Nasz pomysł to all-in-one, czyli aplikacja, która integruje w sobie wiele usług. Gadu-Gadu może być centrum rozrywki, komunikacji, płatności. Oczywiście wiemy, że jest Blik, Revolut czy mObywatel oraz wiele innych aplikacji, ale mamy społeczność prawie pół miliona zaangażowanych osób, co jest dobrym punktem startowym, żeby rozwijać te usługi - mówi cytowany przez Puls Biznesu rzecznik prasowy GG Jarosław Rybus.
Obecnie z aplikacji korzysta około 500 tys. użytkowników, z czego większość to osoby od 16 do 30 roku życia.
***
Bądź na bieżąco i zostań jednym z 87 tys. obserwujących nasz fanpage - polub GeekWeek na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!