Facebook wraca do korzeni. Meta ogłasza zmiany

Facebook przez lata mocno się zmienił i w zasadzie dziś ma już niewiele wspólnego z tym, co pamiętamy z jego początków. Meta o tym wie i ogłosiła plany w ramach inicjatywy "OG" Facebooka. Jej celem jest przywrócenie świetności serwisowi i jego powrót do korzeni sprzed dwóch dekad. Co to oznacza dla użytkowników?

"OG" Facebook. Meta zapowiada rewolucję i powrót do korzeni.
"OG" Facebook. Meta zapowiada rewolucję i powrót do korzeni.Karolina Grabowskapexels.com

Facebook powstał ponad 20 lat temu. Jeśli pamiętamy początki społecznościówki Marka Zuckerberga, to pewnie wiemy, że dziś już niewiele z tego zostało. Serwis bombarduje nas postami ze stron czy grup. W międzyczasie nie wiadomo, co słychać u naszych znajomych, bo te treści są po prostu trudno dostępne. Meta postanowiła temu zaradzić.

Facebook wraca do korzeni i stawia na treści od znajomych

Meta poinformowała, że działanie prowadzone przez ostatnie lata miały na celu promowanie nowych treści ze stron, profili czy grup, których użytkownicy jeszcze nie obserwują. Miało to m.in. ułatwić rywalizowanie z umacniającym się TikTokiem. Mimo to firma zdaje sobie sprawę, że dla dużego grona osób mogło to być frustrujące.

Firma postanowiła więc dokonać "naprawy" serwisu i przywrócić w ten sposób jego funkcjonalność z początków platformy. W tym celu Meta wprowadza do aplikacji odświeżoną sekcję Znajomi. Ma ona wyświetlać jedynie treści od osób, które mamy w kontaktach. Dotychczas znajdowały się tutaj zaproszenia od nowych osób.

Nowa sekcja Znajomi ułatwi w serwisie Facebook dostęp do treści, które są udostępniane przez nasze kontakty. W ten sposób żadne istotne wpisy naszych znajomych nie powinny już przepaść w gąszczu pozostałych informacji. Będą to nie tylko zwykłe posty, ale także udostępniane przez innych rolki.

Meta chce przywrócić świetność platformy w ramach "OG" Facebooka

"OG" Facebooka to większa inicjatywa ogłoszona przez firmę Meta, której celem jest przywrócenie świetności platformy do czasów jej debiutu w 2004 r. Popularny serwis ma w ten sposób stać się bardziej "towarzyski", aczkolwiek twórcy nie sprecyzowali dokładnych planów, które mają pozwolić osiągnąć takie założenie.

Właściwie myślę, że jest to cała okazja, którą myślę, że będzie całkiem fajnie wykorzystać i zbudować, po prostu po kolei i odbudować wiele z tych rzeczy, które kiedyś były tymi radosnymi doświadczeniami, które ludzie mieli jako część Facebooka, a które po prostu nie istnieją w internecie dziś 
skomentował zmiany Mark Zuckerberg, założyciel Facebooka.

Na więcej szczegółów związanych z inicjatywą "OG" dla Facebooka trzeba będzie jeszcze poczekać. Pozostaje wierzyć, że zmiany te sprawią, że zaglądanie do tego serwisu rzeczywiście będzie przyjemnością.

"Wydarzenia": Tajemniczy konwój w Poznaniu. Miasto szuka gorącej wodyPolsat NewsPolsat News