Świat nie może żyć bez internetu

Siedem na dziesięć osób korzystających z internetu nie potrafi żyć bez sieci - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Synovate. Globalna sieć zastępuje im telewizję oraz prasę.

Z roku na rok coraz więcej osób nie potrafi sobie poradzić bez regularnego dostępu do internetu. Firma analityczna Synovate przeprowadziła badania na próbce 8 600 internautów w 11 krajach (naszego kraju badania nie objęły) - statystyki mówią same za siebie, dla 70 procent internautów z badanych krajów internet stał się integralną częścią życia, niczym jedzenie śniadania czy prysznic. Tym samym globalna sieć pokonała inne sposoby spędzania wolnego czasu, bijąc na głowę dotychczasowego lidera - telewizję.

Internetowy świat

Bez internetu nie obędzie się 91 proc. Brytyjczyków, analogicznie 90 proc. Hiszpanów i Australijczyków oraz 89 proc. Holendrów i Amerykanów. - Oczywiście popularność internetu jest bezpośrednio powiązana z infrastrukturą sieciową w badanym kraju. Dodatkowo, to w większości przypadków młodsi internauci nie mogli obyć się bez sieci - podsumowuje badania dla serwisu cellularnews Steve Garton, szef Synovate.

Reklama

Jak się okazuje - internet jest ważniejszy od telefonu komórkowego - zrezygnować z komórek bez problemu mogliby Chińczycy (70 proc.) czy Tajwańczycy (54 proc.). Z internetem nie byłoby tak łatwo.

Prasa na wymarciu

- Internet to nie tylko informacja oraz rozrywka, to przede wszystkim komunikacja oraz społeczności. Internet oferuje naprawdę wiele, dzięki czemu jest tak bardzo angażujący. To coś, z czym telewizja nie może się zmierzyć - tłumaczy Steve Garton.

Sieć powoli zajmuje także miejsce papierowej prasy, ponieważ w świadomości internautów informacje zdobywa się obecnie w internecie, a nie w kiosku. Największymi wyznawcami tej teorii są Tajwańczycy (40 proc. pytanych), Brytyjczycy (34 proc.) i Amerykanie (32 proc.). Internauci chcą być na bieżąco z otaczającym ich światem, ale nie są bynajmniej przywiązani do papieru lub innych "fizycznych" form dostarczania informacji.

Na przykładzie badań Synovate widać, że internet staje się platformą będącą zastępstwem za telewizję, prasę i radio. O tym, że sieć pełni rolę komunikacyjną wiemy już od dawna. Mając nawet do dyspozycji 200 kanałów w telewizji, internauci wolą spędzić swój wolny czas surfując. I nic tego raczej nie zmieni.

ŁK

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: internauci | Internet | świat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy