Wyszukiwarka z... Amazon.com
Do rynku wyszukiwarek internetowych dołączyła największa sieciowa "księgarnia" świata Amazon.com, a dokładnie - należąca do niej firma A9.com.Testy systemu trwały od kwietnia. Wyszukiwarka A9 ma swoją witrynę, pasek narzędziowy oraz "okienko" w witrynie Amazon.com.
A9 wyposażono w innowacyjne możliwości - m.in. zapamiętywanie odwiedzonych stron i rekomendowanie witryn na podstawie wcześniejszych preferencji użytkownika. Jedną z opcji jest "pamiętnik", pozwalający opatrywać poszczególne linki własnymi adnotacjami.
Przedstawiciele Amazon i A9 upierają się, że wyszukiwarka nie będzie bezpośrednio rywalizować z Google, którego mechanizmy zresztą wykorzystuje. Jednak można wątpić, czy wyszukiwarka należąca do czołowego sklepu internetowego nie będzie manipulować wynikami i "naganiać" klientów Amazonowi. Tym samym na polu stymulowania e-handlu A9 może okazać się znacznie skuteczniejsze, niż konkurencja.
(4D)