YouTube rzuca wyzwanie TikTok
Należący do koncernu Google, YouTube pozazdrościł popularności aplikacji TikTok i zapowiada jej własny odpowiednik o nazwie „Shorts”.
TikTok powstał kilka lata temu w Chinach z inicjatywy chińskiego giganta ByteDance. Ciesząca się ogromną popularnością aplikacja umożliwia publikację 15-sekundowego materiału wideo, zazwyczaj połączonego z odpowiednio dobraną ścieżką dźwiękową. Najpopularniejsze filmiki - dzięki umiejętnemu montażowi - łączą obraz z dźwiękiem, aby w 15 sekundach przekazać krótką historię lub zabawną treść.
Short ma łączyć te wszystkie cechy. Ma to być specjalne narzędzie umożliwiające tworzenie krótkich materiałów wideo i zamieszczanie ich w serwisie. Jako tło muzyczne, użytkownicy będą mogli wybierać spośród wielu licencjonowanych utworów muzycznych z istniejącego katalogu utworów YouTube. Ma to stanowić dużą przewagę względem chińskiego odpowiednika. W przeciwieństwie jednak do niego, Shorts nie ma być osobną aplikacją, a tworem bezpośrednio zintegrowanym z portalem YouTube.
YouTube nie jest zresztą jedynym chcącym skopiować ten pomysł. Jakiś czas temu swoich sił próbował Facebook, tworząc konkurencyjną aplikację Lasso. Niestety na wersji testowej się skończyło.