Zmiana regulaminu i zasad Facebooka

Od 1 stycznia serwis społecznościowy Facebook zmienia swój regulamin. Niektórzy jego użytkownicy, chcąc sprzeciwić się nowym zasadom, wrzucają na swój profil krótki tekst pozornie przypominający oświadczenie przygotowane przez prawnika. To zbędna formułka, a tego typu wpisy nic nie zmienią.

Użytkownicy Facebooka otrzymują powyższe powiadomienie o zmianie regulaminu
Użytkownicy Facebooka otrzymują powyższe powiadomienie o zmianie regulaminumateriały prasowe

Osoby chcące chronić swoją prywatność, zachęcone przez innych znajomych, wrzucają na Facebooka tekst (do znalezienia na końcu materiału), który ma rzekomo "powstrzymać" serwis przed ingerencją w treści umieszczane przez nas w serwisie. Niestety, to niewiele pomoże. Regulamin Facebooka jest akceptowany przez nas przy tworzeniu konta. Jeśli nie zgadzamy się z kolejnymi zmianami - możemy zmodyfikować nasze ustawienia prywatności. Jeśli to za mało, jedyne, co nam pozostaje, to wypisać się z serwisu.

Cały tekst nieudolnie przełożonego z (prawdopodobnie języka angielskiego) tekstu prezentujemy poniżej:

"W odpowiedzi na nową politykę Facebooka informuję, że z dniem 26.11.2014 wszystkie moje dane personalne, fotografie, filmy i udostępniane treści są obiektami moich praw autorskich (zgodnie z Konwencją Berneńską). W celu komercyjnego wykorzystania wszystkich, wyżej wymienionych obiektów praw autorskich, w każdym konkretnym przypadku wymagana jest pisemna zgoda! FB jest teraz firmą publiczną. Dlatego też, wszystkim użytkownikom tego portalu społecznościowego, zaleca się umieszczenie na swoich stronach podobnych «powiadomień o prywatności», inaczej (jeżeli powiadomienie nie było opublikowane na stronie chociaż raz), automatycznie pozwala się na dowolne wykorzystanie danych z Waszej strony. Każdy, kto czyta ten tekst może skopiować go na swój profil FB. Dzięki temu będzie chroniony ustawą o prawach autorskich. art. 190a § 2 kodeksu karnego".

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas