Zmiana regulaminu i zasad Facebooka

Od 1 stycznia serwis społecznościowy Facebook zmienia swój regulamin. Niektórzy jego użytkownicy, chcąc sprzeciwić się nowym zasadom, wrzucają na swój profil krótki tekst pozornie przypominający oświadczenie przygotowane przez prawnika. To zbędna formułka, a tego typu wpisy nic nie zmienią.

Osoby chcące chronić swoją prywatność, zachęcone przez innych znajomych, wrzucają na Facebooka tekst (do znalezienia na końcu materiału), który ma rzekomo "powstrzymać" serwis przed ingerencją w treści umieszczane przez nas w serwisie. Niestety, to niewiele pomoże. Regulamin Facebooka jest akceptowany przez nas przy tworzeniu konta. Jeśli nie zgadzamy się z kolejnymi zmianami - możemy zmodyfikować nasze ustawienia prywatności. Jeśli to za mało, jedyne, co nam pozostaje, to wypisać się z serwisu.

Cały tekst nieudolnie przełożonego z (prawdopodobnie języka angielskiego) tekstu prezentujemy poniżej:

Reklama

"W odpowiedzi na nową politykę Facebooka informuję, że z dniem 26.11.2014 wszystkie moje dane personalne, fotografie, filmy i udostępniane treści są obiektami moich praw autorskich (zgodnie z Konwencją Berneńską). W celu komercyjnego wykorzystania wszystkich, wyżej wymienionych obiektów praw autorskich, w każdym konkretnym przypadku wymagana jest pisemna zgoda! FB jest teraz firmą publiczną. Dlatego też, wszystkim użytkownikom tego portalu społecznościowego, zaleca się umieszczenie na swoich stronach podobnych «powiadomień o prywatności», inaczej (jeżeli powiadomienie nie było opublikowane na stronie chociaż raz), automatycznie pozwala się na dowolne wykorzystanie danych z Waszej strony. Każdy, kto czyta ten tekst może skopiować go na swój profil FB. Dzięki temu będzie chroniony ustawą o prawach autorskich. art. 190a § 2 kodeksu karnego".

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Facebook
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy