Awaria Neostrady
Trzynastka okazała się pechowa dla użytkowników Neostrady. W środę do późnych godzin wieczornych mieli oni poważne problemy z dostępem do sieci. O przyczyny INTERIA.PL zapytała rzecznika TP SA - p. Barbarę Górską. Oto otrzymana od niej odpowiedź:
Awaria rozpoczęła się w środę o godzinie 14.21. Bezpośrednie przyczyny awarii usunięto o godzinie 15:45. Od tego momentu rozpoczął się proces synchronizacji baz danych, co spowodowało utrudnienie procesu logowania abonentów, którzy wyłączyli usługę neostrada TP w godzinach 14:21-15:45. Proces ten trwał do godziny 23:00.
Zasięg awarii obejmował całą Polskę, ale tylko dla abonentów usług neostrada TP, dostęp do Internetu DSL TP, którzy w tym czasie utracili sesję i próbowali ją nawiązać ponownie. Ponadto, do godziny 23.00 występowały utrudnienia w procesie logowania do usługi neostrada TP. Uszkodzenie polegało na braku możliwości zalogowania się do usługi dostęp do Internetu DSL TP, neostrada TP.
Bezpośrednią przyczyną była awaria serwera LDAP, a pośrednio wynikająca z tego awaria serwerów RADIUS. TP POLPAK w tej chwili wspólnie z dostawcami sprzętu i oprogramowania (Ericsson, Lucent Technologies) pracuje nad określeniem szczegółowych przyczyn awarii i określeniem kroków pozwalających wyeliminować w przyszłości tego typu problemy. W pracach tych bierze udział również Centrum Badawczo-Rozwojowe TP, w zakresie testowania wypracowanych rozwiązań.