Badanie USG w 3D
NVIDIA Corp i Siemens Healthcare przedstawiły technologię trójwymiarowego USG, pozwalającą rodzicom oczekującym dziecka oraz pracownikom służby zdrowia na przestrzenną obserwację płodu z najwyższymi szczegółami przy użyciu okularów 3D.
Zdjęcia kliniczne uzyskane z systemu USG S2000 Acuson, są następnie przetwarzane z użyciem stworzonej przez Siemens technologii Amnioscopic Rendering, która generuje fotorealistyczne przestrzenne zdjęcia płodu. Podczas gdy konwencjonalne technologie przestrzennego USG wykorzystują dwuwymiarowe monitory do analizy obrazów 3D, technologia NVIDIA 3D Vision umozliwia generowanie obrazów 3D w rzeczywistym trójwymiarze.
- Wyobraźmy sobie jaki dreszcz emocji przeszywa przyszłą mamę i ojca, gdy po założeniu okularów 3D są w stanie zobaczyć, jak naprawdę wygląda ich dziecko, obserwując je w nadrobniejszych szczegółach - powiedział Jeff Brown, szef działu profesjonalnych rozwiązań NVIDIA.
- Technologia ta przenosi wizualizacje USG w 3D/4D na wyższy poziom - stwierdziła Barbara Del Prince, główny dyrektor działu rozwiązań dla położnictwa i ginekologii w firmie Siemens. "Nasz program fourSight Workplace, w połączeniu z profesjonalną grafiką NVIDIA Quadro i technologią 3D Vision daje rodzicom i lekarzom możliwości, które przekładają się także na praktyczne korzyści medyczne - dodał Brown.
Rozwiązanie to było przedstawione podczas dorocznego spotkania Towarzystwa Radiologicznego Ameryki Północnej, gdzie prezentowane są najbardziej zaawansowane rozwiązania naukowe, edukacyjne i technologiczne w dziedzinie radiologii i obrazowania medycznego. Oprogramowanie Siemens fourSight Workplace, zarządzające klinicznymi obrazami i wideo w 3D/4D, znacznie przyspieszające pracę na oddziałach, korzysta ze stacji roboczej Dell Precision T5500. Jej najważniejsze elementy to: profesjonalna karta NVIDIA Quadro FX 3800, monitor 22-calowy Samsung 2233RZ przystosowany do pracy z 3D Vision oraz okulary NVIDIA 3D Vision, pozwala to pacjentom i ich lekarzom oglądać trójwymiarowe sonogramy w prawdziwym 3D.
Poczwórnie buforowane stereoskopowe wideo stało się możliwe dzięki okularom i monitorom 3D obsługiwanym przez rozwiązania NVIDIA Quadro FX.