Comarch wprowadza innowacyjne rozwiązania IT w Carlsbergu Polska
Carlsberg Polska wprowadził innowacyjną formułę sprzedaży w i jako pierwszy na polskim rynku FMCG zdecydował się na zmianę polityki współpracy z Dystrybutorami z systemu "exfactory" na formułę odsprzedażową.
- Obecnie zamknięta została pierwsza faza projektu, której celem była w pełni automatyczna synchronizacja strategicznych danych o stockach i statystykach sprzedaży, w całym kanale dystrybucji Carlsberg Polska. Możliwość zarządzania taką informacją to zarówno dla producenta jak i dla dystrybutora ogromne korzyści. Z reguły producent nie ma dobrej wiedzy o jego sprzedaży na "dole" łańcucha dystrybucji. Widzi dobrze styk z dystrybutorem, a dalej jego wiedza to tylko szacunki. Tym, czego nie widać nie można skutecznie zarządzać. Można powiedzieć, że w tym sensie ECOD Dystrybucja rozszerza horyzont zarówno producentowi jak i dystrybutorom. Tam gdzie inni tylko szacują Carlsberg Polska i jego dystrybutorzy mogą mierzyć bardzo precyzyjnie. Ma to oczywisty wpływ na skuteczność sprzedaży - wyjaśnia Jacek Mikuś, Dyrektor Centrum Konsultingowego w Comarch.
- W ciągu 8 miesięcy głównej fazy wdrożenia zrealizowaliśmy blisko 350 połączeń. Narzucenie tak ogromnego tempa realizacji przedsięwzięcia stało się możliwe między innymi dzięki temu, że dystrybutorzy z łatwością dostrzegali korzyści, z jakimi wiąże się dla nich podłączenie do platformy. Tym bardziej, że obsługa systemu wymaga od dystrybutora minimalnego wysiłku. System wysyła i dostarcza informacje automatycznie, ale przy pełnej kontroli po stronie dystrybutora. Niewątpliwie znaczący wpływ na wysokie tempo realizacji miał wybór firmy Comarch , jako partnera do realizacji usługi wdrożenia - mówi Agata Serwin, menedżer ds. rozwoju obsługi klientów i logistyki w Carlsberg Polska.
System ECOD Dystrybucja jest częścią Platformy ECOD realizującej szeroko rozumianą komunikację elektroniczną z partnerami biznesowymi w 13 krajach Europy. ECOD Dystrybucja dla Carlsberg Polska jest największym tego typu projektem integratorskim powadzonym w Polsce i obejmuje integrację z 450 podmiotami. Zarówno ze względu na ilość podłączanych do systemu dystrybutorów, zakres integracji, ilość przetwarzanych danych oraz zaostrzone warunki SLA jest jednym z najbardziej skomplikowanych i innowacyjnych projektów w branży FMCG w Polsce.