DirectX 10 także dla Maca?

Najnowsza wersja bibliotek DirectX w wersji 10 przeznaczona była tylko i wyłącznie dla systemu operacyjnego Windows Vista,. Jednak niebawem DirectX 10 ma być kompatybilny z starszymi systemami Windows, a nawet Linux czy MacOS X.

article cover
AFP

Wszystko za sprawą projektu Coda Brociousa noszącego nazwę Akly, którego głównym celem jest udostępnienie najnowszej wersji bibliotek DirectX użytkownikom pracującym na starszych systemach operacyjnych z rodziny Windows. Biblioteki mają zapewnić kompatybilność systemu z wszelakiego rodzaju oprogramowaniem komputerowym wykorzystującym DirectX 10.

Dzięki zastosowaniu kompilacji Geometry Shaders użytkownicy mają możliwość przetwarzania natywnego kodu nawet na kartach graficznych nie posiadających takich właściwości, w rezultacie nie będą wymagane karty graficzne z najwyższych sklepowych półek, by móc zagrać w gry wykorzystujące właśnie tą wersje bibliotek. Warto dodać, iż twórca projektu zamierza stworzyć narzędzia pozwalające na konwersję, a co za tym idzie uruchomienie gier z wykorzystujących DirectX 10 na systemach z rodziny Linux i MacOS X. Więcej informacji na temat znaleźć można na stronie firmy, zajmującej się tym projektem oraz na blogu Coda Brociousa.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas