Ile Microsoft wydaje na reklamę Windowsa 8?
Kilka dni temu "Forbes" podał, że Microsoft zamierza wydać nawet 1,8 mld dol. na reklamę Windowsa 8. Oznaczałoby to ustanowienie nowego rekordu, przebijającego trzykrotnie wynik siódemki. Ale czy na pewno Redmond wyda taką kwotę?
Microsoft nigdy nie wydał ponad miliard dolarów na reklamę nowego produktu. Dlatego Business Insider uważa, że kwota 1,8 mld jest po prostu wzięta w sufitu. Przyjęcie takiego budżetu oznaczałoby po prostu marnowanie pieniędzy. BI zwraca uwagę, że liczbom z materiału "Forbesa" nie towarzyszą żadne źródła, jedynie nazwisko niejakiego Roba Enderle'a, analityka zajmującego się Microsoftem, ale niezwiązanego w żaden sposób z tą firmą.
Business Insider uważa, że cała kampania reklamowa Windowsa 8 będzie kosztować ok. miliarda dolarów. Połowę z tego wyłoży Microsoft, połowę producenci laptopów, tabletów i innych urządzeń korzystających z tego systemu operacyjnego.
Dla tej grupy firm Windows 8 może być twardym orzechem do zgryzienia. Pierwsze doniesienia mówią o tym, że producenci komputerów i podobnych urządzeń są raczej nowym OS-em zawiedzeni.
Dominuje pogląd, że Windows 8 zacznie odgrywać ważną rolę dopiero w połowie 2013 r. Oznacza to, że przedświąteczny sezon zakupowy (okres największych zakupów komputerów w ciągu roku) zostanie tak naprawdę zmarnowany.
Wojtek Wowra