Kaskady NVIDII w DirectX 10
NVIDIA Corporation przedstawiła pierwszą na świecie interaktywną aplikację wykorzystującą Microsoft DirectX 10 w postaci programu demo NVIDIA Cascades
Demo NVIDIA Cascades pozwoli użytkownikom kart graficznych z serii NVIDIA GeForce 8 oraz systemów Windows Vista po raz pierwszy zapoznać się z rewelacyjnymi funkcjami graficznymi DirectX 10.
Każdy element demo Cascades prezentuje funkcje oferowane przez DirectX 10, w tym tworzenie zawartości scen, dynamiczne systemy cząsteczkowe oraz rendering scen o wysokiej jakości.
Proceduralne tworzenie obiektów: skały są nie tylko renderowane, ale także tworzone przez GeForce 8800. Pozwala to użytkownikowi na poruszanie się w nieskończonej wirtualnej przestrzeni w czasie gdy procesor graficzny nieustannie wytwarza ogromne części skał o różnych kształtach.
Fizyka cząsteczek dynamicznych: jednostki geometryczne układów GeForce 8800 wykonują wszelkie obliczenia związane z animacją wody, dzięki czemu wodospady zderzają się ze skałami i tworzą rzeki płynące pomiędzy ich strukturami. Cząsteczki wody są tworzone, rozmnażane i wycofywane ze sceny przez procesor graficzny, co zmniejsza obciążenie procesora głównego.
Mapowanie przemieszczeń: ulepszone techniki mapowania przemieszczeń wykorzystują prostą mapę wysokości w złożonej jednostce pikseli, co pozwala wyświetlać szczegółowe spękania i nierówności, które mogą zasłaniać się nawzajem, dzięki czemu uzyskiwany jest niezwykle wysoki poziom realizmu powierzchni skał.
Procesory graficzne (GPU) z serii NVIDIA GeForce 8 zawierają wszelkie funkcje sprzętowe zdefiniowane w specyfikacji Microsoft Direct3D 10, z pełną obsługą zestawu zunifikowanych instrukcji cieniowania DirectX 10 oraz obsługą Shader Model 4. Procesory graficzne z serii GeForce 8 są jedynymi dostępnymi w tej chwili w handlu układami obsługującymi DirectX 10.Demo NVIDIA Cascades jest dostępne do pobrania pod adresem: Nzone.com/object/nzone_cascades_home.html.