Kultowa marka Optimus wraca do gry

AB S.A. dokonała zakupu praw do marki Optimus, powołując do życia Optimus Sp. z o.o. Projekt wrocławskiej firmy zakłada zbudowanie sieci franczyzowej dla małych i średnich integratorów IT. Ponadto pod marką Optimus będzie oferowane portfolio produktów: m.in. serwery, komputery osobiste i przemysłowe oraz systemy Digital Signage.

Spółka Optimus została założona przez Romana Kluskę w latach 90. i szybko stała się nie tylko czołowym producentem komputerów w Polsce, ale także znaczącym podmiotem na rynku integratorskim. 

- Pomimo że minęło wiele lat, Optimus jest bliski memu sercu, cieszę się więc że marka trafiła pod skrzydła tak uznanej i wiarygodnej spółki jak AB. Mam nadzieję, że rozwój Optimusa w strukturach Grupy AB będzie dużym sukcesem - mówi Roman Kluska, założyciel spółki Optimus.

Model biznesowy Optimus pozwoli małym i średnim integratorom na zwiększenie udziału w rynku przetargów i projektów informatycznych, które do tej pory były dla nich niedostępne - m.in.: w sektorze administracji publicznej, edukacji, ochrony zdrowia, służbach mundurowych i przedsiębiorstw. 

Reklama

Optimus będzie prekursorem rozwiązań w zakresie kompleksowej oferty dla Partnerów. W ramach współpracy franczyzowej będą mogli oni liczyć na wsparcie finansowe, m.in. korzystne pożyczki na realizację projektów informatycznych czy leasing całości projektu, a także specjalne warunki handlowe, ubezpieczeniowe oraz usługi logistyczne. Otrzymają również wsparcie w działaniach informacyjnych i marketingowych skierowanych do klientów końcowych. Ciekawym założeniem ma być również możliwość współdzielenia kompetencji uczestników sieci w zaawansowanych projektach informatycznych.

- Dzięki przyjętemu rozwiązaniu, Optimus będzie mógł realnie wspierać swoich Partnerów na rynku lokalnych i ogólnopolskich przetargów. Zależy nam, aby firmy należące do sieci Optimus były postrzegane jako rzetelne, zaangażowane i profesjonalne, a przede wszystkim dostępne lokalnie - mówi Przemysław Kucharzewski, enterprise business group director AB S.A. i członek Zarządu Optimus Sp. z o.o.

- Na decyzję o zakupie części praw do Optimus złożyło się wiele czynników. Przede wszystkim, wykorzystaliśmy szansę na nabycie praw do marki, za którą stoi ogromny potencjał biznesowy i marketingowy. Nie bez znaczenia jest również to, że Optimus działał także na rynku integratorskim. Chcieliśmy wykorzystać siłę tego brandu, a dodając do tego naszą wiedzę i ponad 20-letnie doświadczenie na rynku IT wyznaczyć nowe kierunki rozwoju tej kultowej marki -  mówi Andrzej Przybyło, prezes zarządu AB S.A. Badania marketingowe przeprowadzone przez zewnętrzną firmę badawczą na zlecenie AB S.A. potwierdziły, że Optimus nadal jest postrzegany jako kultowa marka polskiego sektora nowych technologii. Wywołuje ona pozytywne skojarzenia i darzona jest uznaniem ze względu na pozycję, którą zajmowała w przeszłości.



Informacja prasowa/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: komputery | Retrogaming
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy