Lenovo z rekordowymi zyskami za 3 kwartał roku finansowego 2012/13
Grupa Lenovo poinformowała dzisiaj o swoich wynikach za trzeci kwartał roku finansowego zakończony 31 grudnia 2012 r. Był to najlepszy kwartał w historii firmy Lenovo, która nadal wyprzedzała rynek we wszystkich regionach, odnotowując rekordową sprzedaż, dochód przed opodatkowaniem i zyski.
Firma Lenovo kontynuowała starania o zajęcie pozycji czołowego producenta komputerów PC i nowego globalnego lidera w dziedzinie urządzeń PC Plus, osiągając po raz kolejny rekordowe wyniki sprzedaży kwartalnej w wysokości 9,4 mld dol., co stanowi wzrost o 12 proc. w ujęciu rok do roku.
Lenovo jest najszybciej rozwijającym się dużym producentem komputerów PC już od 13 kwartałów z rzędu. Firma IDC uznała ponadto Lenovo za trzeciego w skali światowej producenta "inteligentnych urządzeń łączących się z siecią", takich jak tablety, komputery PC i smartfony. Jednocześnie firma Lenovo odnotowała kolejny rekordowy kwartał pod względem dochodu przed opodatkowaniem, który wyniósł 246 mln dol. Dowiodła tym samym, że wzrost dochodów jest możliwy również w okresie tak dynamicznego wzrostu.
Dochody Lenovo za trzeci kwartał również okazały się rekordowe i wyniosły 205 mln dol., co stanowi wzrost o 34 proc. w ciągu ostatniego roku. Marża brutto wyniosła 11,8 proc. Zysk brutto za trzeci kwartał roku finansowego wzrósł w ujęciu rok do roku o 15 proc. do 1,1 mld dol., a zysk operacyjny w tym okresie wyniósł 243 mln dol., co stanowi wzrost o 26 proc. w ujęciu rok do roku.
Firma Lenovo w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki zwiększyła dostawy komputerów PC o 25,5 proc. i została drugim pod względem wielkości dostawcą komputerów w tym regionie, mającym 11-procentowy udział w rynku, co stanowi wzrost o 3,2 punktu procentowego w ujęciu rok do roku. Był to pierwszy kwartał w historii, w którym firma zajęła drugie miejsce w tym regionie. Osiągnięciom tym nie przeszkodził ogólny spadek dostaw w branży w całym regionie o 11 proc. Sprzedaż skonsolidowana w trzecim kwartale wyniosła 2,3 mld USD, co oznacza wzrost o 17 proc. rok do roku oraz składa się na 25 proc. łącznej światowej sprzedaży firmy.