Microsoft wdraża własny system CRM

Microsoft Dynamics, odpowiedzialny za rozwiązania biznesowe, wdrożył własne narzędzie do zarządzania relacjami z klientami - Microsoft CRM.

article cover
AFP

Wdrożenie umożliwi pracownikom działu korzystanie z systemu z poziomu aplikacji Microsoft Outlook. Pozwoli także na łatwe wyszukiwanie, elastyczne dostosowywanie go to potrzeb działu oraz integrację z dotychczas wykorzystywanym systemem Siebla. Wdrożenie Microsoft CRM w Dynamics w centrali firmy w Redmond jest pierwszym krokiem w planowanej przez firmę globalnej migracji z systemu Siebel na Microsoft CRM.

System, który wykorzystywano w Microsoft do tej pory nie spełniał oczekiwań pracowników w zakresie szybkiej kastomizacji, elastyczności i współpracy z użytkowanymi w firmie rozwiązaniami Microsoft, w tym Microsoft Office 2007. Podjęto więc decyzję o wdrożeniu Microsoft CRM. Nowe rozwiązanie pozwoli pracownikom Microsoft Dynamics zwiększyć wydajność pracy, dzięki łatwemu wyszukiwaniu, efektywnemu tworzeniu raportów, a także pełnej integracji z oprogramowaniem Microsoft. Pracownicy będą poruszać się w znanym środowisku, mając dostęp do danych przechowywanych w systemie CRM z poziomu aplikacji pocztowej Microsoft Outlook. Zyskali również możliwość łatwego dostosowywania systemu do własnych bieżących potrzeb, bez potrzeby angażowania administratora systemu.

- Nie musimy dostosowywać się do systemu Microsoft CRM; system sam dopasowuje się do nas i naszych potrzeb. Pracowałem w Microsoft przez cały okres użytkowania Siebel. Dostosowywanie go do wymogów naszej firmy zajęło lata. Nowy system tę samą pracę wykona w przeciągu kilku godzin - powiedział Michael Strand, dyrektor sprzedaży w Microsoft Corporation.

Wdrożenie Microsoft CRM objęło w pierwszej fazie jedynie Microsoft Dynamics w centrali firmy w Redmond, a nowy system zintegrowano z dotychczas wykorzystywanym rozwiązaniem. Firma planuje jednak w pełni zastąpić system Siebel rozwiązaniem Microsoft CRM we wszystkich działach i oddziałach firmy na całym świecie. Wdrożenie Microsoft CRM w Microsoft Dynamics w Redmond trwało dziewięć tygodni.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas