Najbardziej przedsiębiorczy studenci świata

Firma Intel Corporation ogłosiła zwycięzców Intel Challenge Europe 2011, konkursu na biznes plan, którego celem jest identyfikowanie i wspieranie najbardziej przedsiębiorczych studentów europejskich uniwersytetów.

Najbardziej przedsiębiorczy studenci świata - przynajmniej według Intela
Najbardziej przedsiębiorczy studenci świata - przynajmniej według Intelamateriały prasowe

Zdobywcami pierwszej nagrody, którzy otrzymali po 20 000 dol., okazały się zespoły BUCKY'o'ZUN z Danii oraz Photo-Genie z Izraela. Zespół BUCKY'o'ZUN zaproponował nowy materiał, który blokuje 99,99 proc. światła ultrafioletowego, kiedy zostanie nałożony na skórę albo materiał narażony na blaknięcie, natomiast zespół Photo-Genie sprawił, że teraz każdy może wyglądać dobrze na zdjęciach.

Finały Intel Challenge Europe 2011 odbywały się równolegle z Europejskim Forum Nowych Idei (EFNI) w Sopocie w dniach 28-30 września 2011 r. Podczas konferencji europejscy liderzy biznesowi i politycznie rozważali nowe idee oraz realistyczne rozwiązania kluczowych problemów, z którym obecnie zmaga się Polska, Europa i cały świat.

Zdobywcami drugiej nagrody, którzy otrzymali po 10 000 dol., były zespoły NeurON z Polski oraz WeDecide z Danii. NeurON stworzył sprzęt i oprogramowanie, które wykorzystuje myśli, uczucia i emocje odzwierciedlone w falach mózgowych do sterowania urządzeniami, tworzenia barw lub kontrolowania "myślowej klawiatury", natomiast WeDecide to system oprogramowania, który pomaga organizacjom wykorzystać zbiorową wiedzę w motywującym, angażującym i transparentnym procesie podejmowania decyzji przez sieć.

Wśród innych zgłoszeń znalazły się aplikacje, które pomagają w robieniu zakupów i gotowaniu, a także projekty z zakresu nauk medycznych i technologii motoryzacyjnych.

Konkurs organizowany szósty rok z rzędu ma kształtować nowa generację przedsiębiorców i podsycać kulturę innowacyjności poprzez wspomaganie rozwoju projektów technologicznych o dużym potencjale biznesowym i komercyjnym.

Niecodzienne umysły

- Twórcze młode umysły wymyślają jedne z najlepszych innowacji. Dzięki wsparciu instytucji edukacyjnych i promotorów przedsiębiorczości studenci mogą rozwijać i komercjalizować swoje pomysły, korzystając z rad i wskazówek przedsiębiorców oraz inwestorów, którzy wnoszą rzeczywistą wartość biznesową - powiedział Christian Morales, wiceprezes i dyrektor generalny Intel Corporation w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce.

Podczas Intel Challenge Europe Morales poprowadził również dyskusję poświęconą znaczeniu przedsiębiorczości, w której udział wzięli przedstawiciele Intel Capital oraz działu Corporate Affairs Intela. - Przedsiębiorczość napędza przyszły wzrost - powiedział Morales. - Wspieranie ducha przedsiębiorczości ma kluczowe znaczenie dla Europy, jeśli chcemy pozostać konkurencyjni - dodał. Przy okrągłym stole dyskutowano, dlaczego młodym ludziom trzeba przekazywać umiejętności krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów, aby przygotować ich do uczenia się przez całe życie.

- W ramach programu Intel Teach dziesięć milionów nauczycieli z całego świata dowiedziało się, jak wykorzystywać technologię w klasie jako inspirację do nauki. Uczniowie muszą być aktywnymi uczestnikami edukacji, ponieważ nie ma już gwarancji, że będą pracować przez całe życie w jednym zawodzie. Dzisiejsi uczniowie podczas swojej kariery prawdopodobnie będą często zmieniać formy zatrudnienia i samozatrudnienia, a naszym obowiązkiem jest przygotować ich na jutrzejszy rynek pracy - dodał Thomas Osburg, europejski dyrektor ds. korporacyjnych w firmie Intel.

Jerzy Buzek, przewodniczący Parlamentu Europejskiego, gratuluje studentom
materiały prasowe

Dla Marcina Hejki, dyrektora zarządzającego Intel Capital na Europę Wschodnią, Bliski Wschód i Afrykę, inspirowanie ducha przedsiębiorczości ma ogromne znaczenie dla konkurencyjności Europy: - Przedsiębiorczość to paliwo rozwoju gospodarczego, a sukces bezpośrednio tworzy miejsca pracy. Przedsiębiorcy muszą również zrozumieć wartość porażki, ponieważ nie każde nowe przedsięwzięcie kończy się sukcesem, ale każda próba pomaga w udoskonaleniu idei - dodał.

Teraz USA

Kolejnym etapem dla szczęśliwych zwycięzców Intel Challenge Europe będzie Intel Global Challenge na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley, w Dolinie Krzemowej, która stanowi globalne centrum technologiczne. Uczestnicy zwiedzą najlepiej znane nowe firmy w Dolinie Krzemowej i spotkają się z inwestorami, jednocześnie współzawodnicząc o światowy tytuł z finalistami ze Stanów Zjednoczonych oraz regionu Azji i Pacyfiku.

Opis projektu Polaków - NeurON - II miejsce w Intel Challenge Europe

Projekt NeurON zaproponowany przez założycieli firmy ARound Sp. z o.o.

Łukasza Miądowicza, Mateusza Kusznera, Bartosza Reichela i Aleksandra Lecha łączy ze sobą dwie technologie: elektroencefalografię (EEG) oraz (Augmented Reality - Rozszerzona Rzeczywistość). W projekcie została przedstawiona propozycja aplikacji NeurON. Użytkownik zakłada specjalne okulary oraz urządzenie EEG (zakładane na głowę). Całość podłączona jest do komputera lub urządzenia mobilnego. Technologia EEG pozwala użytkownikowi sterować urządzeniami elektronicznymi przy pomocy myśli (fal mózgowych) oraz gestów twarzy (np. uśmiech), jak i emocji.

Rozszerzona rzeczywistość łączy ze sobą świat rzeczywisty z generowanym przez komputer. Na obraz z zainstalowanej w okularach kamery nakładana jest grafika 3D (animowane modele, wideo, zdjęcia), zaś całość wyświetlana jest przed oczami użytkownika na soczewkach okularów. Daje to wrażenie nakładania nieistniejących obiektów na rzeczywisty świat. Urządzenie EEG obsługiwane przez aplikację NeurON umożliwi sterowanie wirtualnymi treściami. Ilość zastosowań jest praktycznie nieograniczona. Przykładem może być przemysł związany z montażem urządzeń. Monter urządzeń nie odrywając rąk od pracy będzie mógł w łatwy sposób przeglądać instrukcje w postaci animacji 3D nałożonych na obraz z kamery i wyświetlonych w miejscu instalacji danych części. Innym przykładem jest wykorzystanie aplikacji w inteligentnych reklamach.

NeurON umożliwi ludziom z bezwładnością ruchową sterowanie wózkiem inwalidzkim lub obsługę komputera przy użyciu myśli. W przypadku urządzeń mobilnych NeurON pozwoli zmieniać utwory bez używania rąk, wystarczy pomyśleć o zmianie utworu na następny. NeurON umożliwi również dobranie następnego utworu w zależności od aktualnych emocji.

NeurON to nowe podejście do prezentacji informacji oraz sposobu obsługi urządzeń. Firma ARound mieści się w Pomorskim Parku Naukowo - Technologicznym w Gdyni. Założona została przez absolwentów i pracowników Wydziału Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Gdańskiej. ARound posiada już autorski silnik Augmented Reality, który wykorzystuje w projektach zlecanych przez firmy zewnętrzne. Aktualnie trwają prace nad prototypem aplikacji NeurON.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas