Notebooki przyszłością rynku

Z najnowszego raportu IDC wynika, że notebooki posiadają już blisko 24% udziału w światowym rynku komputerowym.

Z najnowszego raportu IDC wynika, że notebooki posiadają już blisko 24% udziału w światowym rynku komputerowym.

W roku 1999 notebooki stanowiły 18% rynku komputerów, w roku 2000 już 20%. Drugi kwartał bieżącego roku to już wynik 23,2%. Według analityków IDC, w najbliższych latach w segmencie komputerów przenośnych utrzyma się trend wzrostowy i już niebawem generowane przez notebooki obroty będą stanowić ponad 25% światowej sprzedaży komputerów. Jest to spowodowane nie tylko preferencjami użytkowników, którzy coraz częściej poszukują rozwiązań mobilnych, ale też polityką producentów. Koncentracja na sprzęcie przenośnym (na którym zarabia się więcej, niż na komputerach stacjonarnych) jest dla wielu firm komputerowych receptą na przetrwanie recesji.

Reklama

Rynek notebooków jest w stosunku do komputerów stacjonarnych bardziej zróżnicowany. Producenci oferują szeroką gamę urządzeń - od najprostszych modeli, przez komputery o najmniejszych gabarytach, na super-wydajnym sprzęcie kończąc. Dlatego produkując notebooki stosunkowo łatwiej znaleźć swoją niszę w rynku. Rosnąca sprzedaż to także ograniczenie kosztów produkcji i możliwość obniżek cen, które mogą przyciągnąć kolejnych klientów.

Największy światowy producent notebooków - firma Dell - zanotował w ostatnim kwartale 22% wzrost sprzedaży tych urządzeń. W tym samym okresie Hewlett-Packard zanotował 5% wzrost sprzedaży notebooków, podczas gdy komputery stacjonarne sprzedawały się w tym samym okresie o 22% słabiej w stosunku do poprzedniego kwartału.

Źródło informacji: CNET, Agencja 4D

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Laptop
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy