Rewolucja Microsoftu. Czy Windows zniknie z rynku?

Podczas Worldwide Partner Conference, Andy Lees odpowiadający za mobilny dział Microsoftu przedstawił nową strategię, dotyczącą unifikacji oferowanych przez firmę systemów. Czy znajdzie się w niej miejsce dla Windowsa?

Czy Microsoft chce porzucić markę Windows?
Czy Microsoft chce porzucić markę Windows?AFP

Zauważył to nawet Steve Ballmer, który podczas swojego wystąpienia przyznał, że w przeciwieństwie do innych produktów, jak Windows 7 czy nowy Office, Windows Phone 7 nie odniósł na razie spodziewanego sukcesu.

Połączenie nie ma dotyczyć wyłącznie interfejsu. Niezależnie od platformy sprzętowej możliwe będzie używanie tych samych produktów i technologii. W świetle ujawnionych planów nowego znaczenia nabiera wcześniejsza deklaracja o dostosowaniu Windowsa 8 do działania na mobilnych procesorach ARM.

Na przełomie 2015 i 2016 roku Microsoft planuje zaprezentować nową platformę, wspólną dla wszystkich urządzeń. Może się to wiązać z porzuceniem nazwy Windows i zastąpieniem jej czymś bardziej odpowiadającym nowej strategii Microsoftu.

Porzucenie najcenniejszej marki, która przez 25 lat stanowiła flagowy produkt firmy z Redmond na rzecz lepszego zintegrowania swoich produktów to ryzykowny krok. Czy Microsoft podejmie ryzyko? Jak pokazuje przykład Google, coraz ściślej integrującego swoje produkty, takie działania mogą okazać się skuteczne.

Łukasz Michalik

Źródło: http://vbeta.pl

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas