Skargi patentowe na Apple
Mająca siedzibę w amerykańskim stanie Teksas firma EMG Technology chce rozszerzyć skargę złożoną w listopadzie 2008 roku przeciwko Apple'owi.
Światowa premiera iPada
3 kwietnia na sklepowych półkach wylądował iPad. Jak zawsze w przypadku produktów autorstwa "firmy z jabłkiem" nie zabrakło kolejek i euforii po zakupieniu oczekiwanego gadżetu. Według szacunków analityków udało się sprzedać między 350 a 400 tys. egzemplarzy iPada. Do czerwca Apple powinno sprzedać milion egzemplarzy iPada. Nie znamy na razie daty polskiej premiery. Pierwsze testy iPada
Do produktów, w których koncern stosuje bez pozwolenia metodę opisaną między innymi w patencie 7,441,196, należy także iPad - czytamy w komunikacie. EMG zamierza postarać się, aby fakt ten został uwzględniony w skardze przedstawionej w sądzie okręgowym dla Eastern District of Texas. Proces ma rozpocząć się 12 września 2011 roku.
Dokument 7,441,196 opisuje "urządzenie i metodę manipulacji obszaru na ekranie bezprzewodowego urządzenia służącego do przeglądania, powiększania i przewijania treści internetowych". Zdefiniowana jest w nim także metoda konwersji dokumentów w formacie HTML do XML interpretowanych przez urządzenia mobilne. W styczniu 2009 roku EMG rozszerzyło skargę, uwzględniając w niej patent 7.020.845, określający uproszczoną nawigację w internecie z wykorzystaniem urządzenia telewizyjnego i pilota. Do tej pory koncern EMG twierdził, że Apple wykorzystuje opatentowane metody w sklepie iTunes Store, iPhonie, iPodzie touch i telewizji Apple TV.
Obydwa patenty EMG opierają się na wcześniejszym dokumencie, do którego wniosek został złożony w 1999 roku. Firma uważa, że jest on starszy niż te złożone przez Apple'a i dotyczące urządzeń przenośnych tego producenta. Menedżer EMG Elliot A. Gottfrucht oświadczył, że Apple nie zgodził się na uiszczenie opłat licencyjnych za używanie omawianych chronionych metod. Jak na ironię, sam koncern z Cupertino zamierza w oparciu o własne prawa do wynalazków sprawić, aby koncern HTC nie mógł wprowadzać na amerykański rynek nowych smartfonów.
EMG cytuje w komunikacie jednego z przedstawicieli firmy Untitled Entertainment, według którego Apple chce kontrolować rynek filmów, programów telewizyjnych i treści drukowanych tak samo, jak robi to już z obszarem muzyki. Tylko trzy osoby są w stanie temu zapobiec: Rupert Murdoch, szef News Corporation, Brian Roberts, przypuszczalny szef przyszłego konsorcjum Comcast/NBCU, a także główny udziałowiec CBS Sumner Redstone. W przypadku Disney/ABC jednym z głównych udziałowców jest szef Apple'a Steve Jobs.