Skargi patentowe na Apple

Mająca siedzibę w amerykańskim stanie Teksas firma EMG Technology chce rozszerzyć skargę złożoną w listopadzie 2008 roku przeciwko Apple'owi.

iPad - jeden z produktów, który trafił na listę skarg EMG
iPad - jeden z produktów, który trafił na listę skarg EMGAFP

Światowa premiera iPada

3 kwietnia na sklepowych półkach wylądował iPad. Jak zawsze w przypadku produktów autorstwa "firmy z jabłkiem" nie zabrakło kolejek i euforii po zakupieniu oczekiwanego gadżetu. Według szacunków analityków udało się sprzedać między 350 a 400 tys. egzemplarzy iPada. Do czerwca Apple powinno sprzedać milion egzemplarzy iPada. Nie znamy na razie daty polskiej premiery. Pierwsze testy iPada

iPad w wersji podstawowej kosztuje 499 dolarów - w najdroższej, 629 dolarówAFP
Kolejka - jak zawsze - była długa, a w San Francisco nie zabrakło młodego fana Apple o imieniu Lyle Haney, który przebrał się za... iPadaAFP
To w sumie niezły symbol USA - mamy chłopaka przebranego za znany produkt, kogoś z kawą Starbucks i osobę jedzącą coś rodem z fast foodaAFP
Oto i pierwszy szczęśliwi nabywcy iPada - opuszczają sklep przy Piątek Alei w blasku fleszy. Szczególnie, jeśli kupili dwa egzemplarza iPadaAFP
Mam! Nie oddam! Moje!AFP
Ciekawe, czy iPad rzeczywiście rozpocznie modę na tabletyAFP
Największe tłumy oczywiście zgromadziły się przed sklepem Apple przy Piątej Alei w Nowym JorkuAFP
Fenomen sprzedażowy produktów Apple to fascynująca sprawa - niewiele produktów jest traktowanych przez klientów w taki sposóbAFP
Connecticut - tutaj także dzielnie czekano na iPada (i znowu kawa Starbucks!)AFP
Pracownicy sklepu Apple w Nowym Jorku przygotowują się do przyjęcia pierwszych gościAFP
Sukces, udało się kupić iPada - wszyscy są zadowoleni, pora na "High Five"AFP
Jak zawsze nie zabrakło fanów, którzy ustawili się w kolejce jeszcze przed premierą, koczując pod oficjalnymi sklepami AppleAFP

Do produktów, w których koncern stosuje bez pozwolenia metodę opisaną między innymi w patencie 7,441,196, należy także iPad - czytamy w komunikacie. EMG zamierza postarać się, aby fakt ten został uwzględniony w skardze przedstawionej w sądzie okręgowym dla Eastern District of Texas. Proces ma rozpocząć się 12 września 2011 roku.

Dokument 7,441,196 opisuje "urządzenie i metodę manipulacji obszaru na ekranie bezprzewodowego urządzenia służącego do przeglądania, powiększania i przewijania treści internetowych". Zdefiniowana jest w nim także metoda konwersji dokumentów w formacie HTML do XML interpretowanych przez urządzenia mobilne. W styczniu 2009 roku EMG rozszerzyło skargę, uwzględniając w niej patent 7.020.845, określający uproszczoną nawigację w internecie z wykorzystaniem urządzenia telewizyjnego i pilota. Do tej pory koncern EMG twierdził, że Apple wykorzystuje opatentowane metody w sklepie iTunes Store, iPhonie, iPodzie touch i telewizji Apple TV.

Obydwa patenty EMG opierają się na wcześniejszym dokumencie, do którego wniosek został złożony w 1999 roku. Firma uważa, że jest on starszy niż te złożone przez Apple'a i dotyczące urządzeń przenośnych tego producenta. Menedżer EMG Elliot A. Gottfrucht oświadczył, że Apple nie zgodził się na uiszczenie opłat licencyjnych za używanie omawianych chronionych metod. Jak na ironię, sam koncern z Cupertino zamierza w oparciu o własne prawa do wynalazków sprawić, aby koncern HTC nie mógł wprowadzać na amerykański rynek nowych smartfonów.

EMG cytuje w komunikacie jednego z przedstawicieli firmy Untitled Entertainment, według którego Apple chce kontrolować rynek filmów, programów telewizyjnych i treści drukowanych tak samo, jak robi to już z obszarem muzyki. Tylko trzy osoby są w stanie temu zapobiec: Rupert Murdoch, szef News Corporation, Brian Roberts, przypuszczalny szef przyszłego konsorcjum Comcast/NBCU, a także główny udziałowiec CBS Sumner Redstone. W przypadku Disney/ABC jednym z głównych udziałowców jest szef Apple'a Steve Jobs.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas