Światowe nowości Acera

Acer ogłosił w Londynie najnowszą politykę produktową. Prezes i CEO firmy Acer Gianfranco Lanci podkreślał zdecydowanie, że Acer będzie rozwijał technologię multi-touch, 3D oraz działał na rzecz największej mobilności i kompatybilności urządzeń.

Acer stawia na technologię 3D oraz multi-touch
Acer stawia na technologię 3D oraz multi-touchKomputer w Firmie

Sektor urządzeń mobilnych - notebooków, netbooków oraz smartfonów jest uznawany za lokomotywę rozwoju branży. Acer oczekuje dalszych wzrostów sprzedaży w tym segmencie szacując dynamikę na minimum 20-25 proc. w stosunku rocznym. Ponieważ w Londynie odbywała się konferencja światowa Acera, warto podkreślić relacje pomiędzy poszczególnymi rynkami tego producenta. Acer sprzedaje 58 proc. produkcji na rynku EMEA, 21 proc. na rynku panamerykańskim oraz tylko 5 proc. w Chinach.

Cele strategiczne

Acer chce zostać jednym z 3 najważniejszych graczy na rynku komputerów mobilnych na świecie. Dla Polski oznacza to dalsze inwestowanie w rynek i nową ofertę. Już teraz Polska jest wg słów Gianpiero Morbello najważniejszym rynkiem w tej części sektora EMEA. Technologicznie Acer zmierza do zrównoważenia 3 czynników stanowiących podstawę jego polityki w sektorze komputerów mobilnych:

- Zapewnienia ciągłości pracy na baterii na minimum 8 godzin,

- Lekkości oraz cienkości komputera (waga i rozmiar),

- Doskonałości aplikacji oraz wyglądu.

W tym celu Acer bazuje na uznanych technologiach procesorowych stosując najnowsze architektury oraz energooszczędne rozwiązania ULV - firmy Intel i, w mniejszym zakresie uzasadnionym słabszą energetycznie technologią - produkty firmy AMD.

Acer: marka notebooków numer 1

Firma stawia na całą rodzinę nowych notebooków. Przedstawiono m.in. urządzenie AS 5738 3D - komputer dostosowany do pracy i obsługi plików w technologii 3D. Po założeniu odpowiednich okularów, ze stosownej odległości można było obserwować prace aplikacji w 3 wymiarach. Z nowości warto wskazać notebook AS 1820 PT Convertible z ruchomym ekranem typu tablet. Inną technologią, którą rozwija Acer jest multi-touch. Dotykowe operowanie funkcjonalnościami wprost z ekranu notebooka lub desktopa rewolucjonizuje korzystanie z technologii z uwagi na znaczące uproszczenie i przyjazność operacji.

Jak podkreślał wiceprezes Jim Wong, odpowiedzialny z sprawy techniczne Acera, technologia multi-touch zastosowana na ekranach notebooków i komputerów stacjonarnych jest dostosowana do systemu operacyjnego Windows 7. Acer wprowadza również własne dotykowe narzędzie do operowania narzędziami multimedialnymi i komunikacyjnymi pod nazwą TouchPortal. Praktycznym rozwinięciem technologii dotykowej jest w sektorze notebooków jest AS5738 PG MultiTouch a desktopach Aspire Z5610.

Desktopy będą się rozwijać

Ten ostatni komputer wskazuje na istotny akcent w programie produkcyjnym Acera. Chodzi o nieco zapomniane desktopy, które jednak mają się wg Acera rozwijać. Pomysłem na to są urządzenia AiO czyli all-in-one stanowiące najnowszą formę rozwojową poczciwego blaszaka. Jeżeli dodać do tego skromne wymiary zewnętrzne oraz właśnie technologię multi-touch, otrzymamy nowoczesny komputer domowy lub firmowy, który będzie stanowić stacjonarne uzupełnienie mobilnych urządzeń.

Netbooki i strategia multibrands

Wiceprezes Gianpiero Morbello wskazał przyczynę zainwestowania Acera w różne brandy. Kluczem do tego, jak powiedział "są różne potrzeby użytkowników, co przekłada się na wybory różnych marek". Odpowiedzią Acera na takie potrzeby rynku jest odświeżenie marki Packard Bell, która będzie reprezentowana w komputerach all-in-one przez komputery One Two serii M i L, a także w nettopach iMax Mini.

W netbookach Packard Bell będzie lansował linię Dot Mu przeznaczoną dla użytkowników szukających rozwiązań budżetowych. Oczywiście Acer ma swoje własne netbooki AspireOne - np. pokazywany AspireOne D 250, które jednak są skierowane do bardziej wymagającego użytkownika. Strategia multibrands dodaje jeszcze do portfolio Acera marki: eMachines oraz Gateway.

Na nowe smartfony Acera poczekamy

Wśród obserwowanych w Londynie smartfonów wrażenie robiły modele S200 i E100. Jednak największą uwagę mediów z całego świata zwrócił Acer Liquid. Firma rozpoczyna tym modelem wprowadzanie do sektora smartfonów technologii z najwyższej półki. Chodzi o zastosowany pierwszy raz super wydajny procesor Qualcomm Snapdragon. Acer wprowadza jako pierwszy kategorię smartfonu HD wraz z systemem Android 1.6. Oznaczenie HD wskazuje wysokie możliwości wyświetlacza Wide-VGA, który wraz ze wspomnianym procesorem Qualcomm i Androidem ma dawać niezrównane możliwości korzystania z multimediów i komunikacji na małym przecież urządzeniu.

Czy streaming oraz obiecywana łatwość integracji z funkcjonalnościami Fecebooka, Twittera czy YouTube będzie faktem - przekonamy się nie wcześniej niż za kilka miesięcy. Co do obecności w Polsce, Acer nie wypowiedział się jednoznacznie. Poczekajmy więc na premiery polskie, które nadejdą lada dzień.

Komputer w Firmie
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas