80 lat marki Lacoste!
Rozpoznawalny na całym świecie krokodyl – logo marki Lacoste – pojawił się po raz pierwszy oficjalnie w 1933 roku. W tym roku ten francuski dom mody obchodzi swoje 80-lecie. Z tej okazji wychodzi specjalna, urodzinowa kolekcja czasomierzy Lacoste, która powraca do ponadczasowego stylu marki, oddając hołd jej założycielowi – René Lacoste, który był także niekwestionowanym mistrzem tenisa.
Częścią globalnego programu produktów Lacoste, ze specjalnym logotypem w postaci liczby 80, są dwie kolorowe kolekcje zegarków, z funkcją chronografu i bez.
Urodzinowe modele są nowoczesne i komfortowe, a zarazem odnoszą się do symboli i pierwotnych cech marki. Najlepszym tego dowodem jest kształt koperty zegarka, inspirowany ośmiokątnym uchwytem rączki rakiety tenisowej oraz prążkowany, silikonowy pasek przypominający kołnierzyk i mankiety oryginalnej koszulki polo Lacoste.
Zegarki ograniczone są liczbą 800 sztuk na dany kolor. Oprócz tego, cechuje je wodoodporność na poziomie 5ATM, a każdy indywidualny numer limitacji wraz z logo 80-rocznicy są wygrawerowane na odwrocie każdego zegarka.
Lacoste, to światowej sławy francuski dom mody, który zajmuje się sprzedażą ubrań, butów, okularów, zegarków, perfum oraz galanterii skórzanej.
Marka rozpoznawana jest poprzez logo - zielonego krokodyla. Historia Lacoste sięga 1926 roku, kiedy to jej pomysłodawca, francuski tenisista Rene Lacoste, wymyślił własną koszulkę.
Grając w 1926 roku w turnieju US Open po raz pierwszy założył białą koszulkę z krótkimi rękawami, szytą z francuskiej bawełny.
Była ona całkowitą odmianą od panującej ówcześnie mody tenisowej. Rok później amerykańska prasa nazwała Rene "the Alligator" (ang. aligator) z powodu noszonej przez niego teczki ze skóry aligatora.
Przezwisko to dobrze opisywało zawziętość Lacoste'a na korcie tenisowym, wobec czego poprosił on swojego przyjaciela aby narysował mu krokodyla, którego następnie wyhaftował na używanych przez siebie koszulkach. Kiedy w 1933 roku rozpoczęła się masowa produkcja koszulek, Lacoste postanowił używać tego wizerunku jako oficjalnego loga firmy, która odniosła znaczący sukces w latach 80. XX wieku, rozpoczynając swoją światową popularność.