Masz sprzęt sportowy, którego już nie używasz? Możesz na nim sporo zarobić

"Posiadam szafę trzydrzwiową z lustrem — oczekuję propozycji” — treść starego anonsu prasowego może wywoływać uśmiech, jednak jego autor zauważa problem dręczący posiadaczy rzeczy niechcianych, choć wartościowych. Jak odsprzedać coś nam niepotrzebnego bez kłopotów, szukania nabywców, bez negocjacji, skomplikowanych przesyłek i transportu? Z poszanowaniem zasobów planety. Niemożliwe? Znany producent sprzętu sportowego wie, jak łatwo pozbyć się kłopotu, a przy okazji sporo zarobić i przyczynić się do ograniczenia konsumpcjonizmu.

Prezentacja partnera

BuyBack — wymień sportowy sprzęt na bon, szybko i wygodnie

Usługa BuyBack w sklepach Decathlon jest bardzo prosta — klient przyjeżdża do sklepu ze sprzętem sportowym i wymienia go na bon towarowy. Wszystko trwa jedynie kilkanaście minut. Pracownik sklepu zaproponuje kwotę, za jaką sklep odkupi sprzęt. Mamy również możliwość sprawdzenia szacowanej ceny na stronie internetowej sklepu lub osobiście w jednej z placówek. Finalizujemy transakcję, znając więc wcześniej warunki odkupu.

Oszczędzamy w ten sposób czas, jaki trzeba poświęcić na sprzedaż w internecie: najpierw wystawienie przedmiotu na aukcję, długie rozmowy z potencjalnymi nabywcami, następnie rozkręcanie, pakowanie i wysyłkę.

Reklama

Bon towarowy możemy zrealizować od razu, ale warto wiedzieć, że jest on ważny przez dwa lata. Przed dokonaniem zakupu możemy również skorzystać z porad doradcy sportowego, który udzieli wskazówek, jak dbać o nowy sprzęt, by służył nam jak najdłużej. Bon możemy zrealizować na zakup dowolnego asortymentu z oferty sklepu, a na pewno znajdziemy coś dla siebie, bo Decathlon oferuje akcesoria do uprawiania wielu sportów, nawet niszowych jak jeździectwo, bilard, bushcraft czy łowiectwo podwodne.

Usługa dostępna jest obecnie w wybranych placówkach Decathlon. Niepotrzebny sprzęt możemy odsprzedać w sklepach w Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Gdańsku, Sosnowcu i Wrocławiu. Produkty, jakie są przyjmowane to rowery, buty narciarskie, narty, deski snowboardowe oraz hulajnogi. Na stronie Decathlon 2nd Life można na bieżąco sprawdzić jakie kategorie produktów będziemy w stanie odsprzedać w danym sklepie. Co ważne, towar, który chcemy odsprzedać nie musi być w stanie idealnym, ale musi nadawać się do dalszego użytkowania. Obecnie Decathlon skupuje towary o wartości do 1000 zł. 

Pomysł stworzenia usługi BuyBack powstał nie tylko dla samej wygody klientów, ale również dla dobra planety, w ramach filozofii zero waste i oszczędzania topniejących zasobów. Jak deklaruje firma, celem usługi jest zapewnienie ponownego użytkowania i uniknięcie wyrzucania produktów używanych. W ten sposób Decathlon wychodzi naprzeciw tym klientom, którym bliska jest idea Green Friday i walki z nadmierną konsumpcją, a także promuje właściwe postawy konsumenckie wśród osób z mniejszą świadomością ekologiczną.

2nd Life — daj rzeczom drugie życie

Usługa BuyBack nie jest pierwszą inicjatywą w ramach idei zero waste, z którą wychodzi Decathlon. Od dłuższego już czasu funkcjonuje platforma Decathlon 2nd Life, oferująca klientom produkty używane, które można zakupić w niższej cenie. Firma gwarantuje, że są to produkty sprawne — sprawdzone, a w razie potrzeby naprawione przez serwisantów. Na tej platformie możemy kupić towar ze zwrotów od innych klientów, pochodzący z odkupu w ramach BuyBack, powystawowy lub uszkodzony w transporcie. Usługa 2nd Life dostępna jest zarówno we wszystkich sklepach stacjonarnych, jak i online. Każdy produkt 2nd Life jest także objęty gwarancją.

Green Friday — pochwała oszczędności i antykonsumpcjonizmu

Green Friday nawiązuje swoją nazwą do Black Friday — symbolu rozpasanego konsumpcjonizmu. Green Friday ma być swoistą antytezą święta przesadnej i nieprzemyślanej konsumpcji. Współcześni konsumenci bowiem coraz częściej stosują zasady less waste i zero waste. Upowszechnia się moda na odnawianie starych rzeczy, usuwanie usterek i przywracanie życia rzeczom wyrzuconym przez innych. Podążając za trendem i potrzebami swoich klientów coraz więcej firm także zmienia swoje strategie sprzedażowe na bardziej ekologiczne i stawia na zrównoważony rozwój — czyli zaspokojenie potrzeb obecnego pokolenia bez umniejszania szans przyszłych pokoleń na ich zaspokojenie. Ze świadomości konieczności działań w obszarze gospodarczym, społecznym i środowiskowym wyrasta idea Green Friday.

Proekologiczne działania firm spotykają się z aprobatą dużej część klientów. Wygląda więc na to, że firmy, które planują swoje strategie biznesowe w ramach idei zrównoważonego rozwoju i ekologii, będą preferowane przez klientów w najbliższej przyszłości.

 

Prezentacja partnera

 


.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy