Streetwear to nie moda. To styl bycia

Coraz więcej mężczyzn chce wyglądać nietuzinkowo, dopasowując ubiór do stylu bycia. Ale jak to zrobić, mając do dyspozycji sieciowe sklepy wielkich koncernów, oferujące ten sam asortyment na całym świecie? Alternatywą jest streetwear, czyli moda uliczna proponowana przez małe marki odzieżowe i niezależnych projektantów.

Marki streetwearowe nie szyją na wielką skalę. Raczej nie spotkasz na mieście kogoś ubranego identycznie
Marki streetwearowe nie szyją na wielką skalę. Raczej nie spotkasz na mieście kogoś ubranego identycznieBorskamateriały prasowe

Unisex wiodącym motywem

Uliczna moda made in Poland

Aby zaistnieć i wypromować  nową markę najlepszym kanałem przepływu informacji jest Internet. W dość łatwy sposób można się tutaj zareklamować,  np. poprzez założenie własnej strony, fanpage’a na Facebooku oraz przez umieszczenie  swojej  kolekcji w sklepie internetowym, choćby na www.shwrm.pl, który daje niebywałe możliwości dla młodych projektantów.

Równie ważną formą promocji są różnego rodzaju targi czy wyprzedaże miejskie, na których projektanci i inni artyści prezentują swoje kolekcje. To bardzo istotna aktywność promocyjna, której największą zaletą jest to, że potencjalny klient może zobaczyć daną rzecz, dotknąć jej, przymierzyć, a nawet dostać rabat. Niestety, z reguły ubrania autorskie kosztują dość drogo. Takiego typu eventy są bardzo ważne z punktu widzenia, nie tylko twórcy, ale i nabywcy ubrań: po pierwsze klient może osobiście poznać artystę, po drugie ocenić jakość materiału i wreszcie wycenę samego artysty.

Gdzie szukać modnych streetwearowych ubrań?

Borska
Jest to niezależna marka, ograniczona jedynie własnymi ideami. Ma ambicję, by tworzyć dla mężczyzn, interesujących się modą i swoim wizerunkiem. To, co charakteryzuje tę markę to prostota w formie. Ograniczona paleta barw i dobrej jakości materiały - głównie dzianiny. Borska ma swojego fanpage’a na Facebooku, a ubrania tej marki można obejrzeć na stronie internetowej www.shwrm.pl. - mówi Iza Borska, projektantka.

Borska
Borskamateriały prasowe

Aloha from deer
Promocja naszej marki od początku i z założenia opiera się na portalach społecznościowych oraz w magazynach i witrynach poświęconych modzie. Początki również zawdzięczamy blogerom, którzy podejmują się pisania o nowościach na rynku modowym, w tym i o nas. Polski streetwear radzi sobie świetnie. Plac Zbawiciela w Warszawie wieczorami tętni streetem z dobrej półki. Aby ruszyć z własną firmą trzeba być bardzo upartym, odważnym i wprost proporcjonalnie do pasji, podejmować się wszelkich realizacji - przyznają projektanci Aloha From Deer.

Produkty tej marki można znaleźć na stronie internetowej www.alohafromdeer.com.

Aloha from deer
Aloha from deermateriały prasowe

Fly high
Jest to marka projektująca głównie rzeczy typu unisex, jednak wiele projektów  Fly High skierowanych jest tylko do mężczyzn.

- Generalnie jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni tym, jak szybko Fly High przyjął się w szeregi polskiego streetwearu. Był to całkiem spontaniczny projekt i nie spodziewaliśmy się tak dobrego odbioru. Promujemy się oczywiście za pomocą Internetu. Działamy głównie na Facebooku, na naszej stronie internetowej www.flyhighstore.pl. Showroom (www.shwrm.pl), na którym również można znaleźć nasze rzeczy, promuje nas równie skutecznie. Mimo że nie istniejemy długo w branży, to już zdążyliśmy zauważyć, że jest kilka silnych polskich marek, które zaczynają działać poza granicami naszego kraju i to z powodzeniem! Poza tym coraz więcej ludzi poszukuje czegoś więcej, niż to co prezentują znane sieciówki. Chcą być oryginalni, niepowtarzalni, zaczynają poszukiwać. Tak, zdecydowanie jest przyszłość dla polskiego streetwearu. Żeby stworzyć swoją firmę przede wszystkim potrzebny jest pomysł i konsekwencja w dążeniu do jego realizacji - radzi Agata Deręgowska, właścicielka Fly High. 

Fly High
Fly Highmateriały prasowe

Streetwear nabiera znaczenia

Paulina Milczarek

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas