Airbus A220 może zastąpić Embraera we flocie LOT. Decyzja w tym tygodniu?

Airbus A220-300 jest samolotem, który pomieści od 130 do 160 pasażerów. To jeden z większych samolotów tego producenta. To właśnie ta maszyna wzbudza zainteresowanie Polskich Linii Lotniczych LOT, które mają być bliskie ogłoszenia współpracy z europejskim producentem.

Jak podał Bloomberg, LOT ma być zainteresowany podjęciem współpracy z Airbusem. Przewiduje się, że ta zostanie ogłoszona podczas targów lotniczych Farnborough International Airshow. Polskie Linie Lotnicze mają zamówić 60 samolotów Airbus A220-300. Łączna wartość zamówienia wyceniona została na 2,1 mld USD (około 9,9 mld PLN).

Airbus A220-300. Co to za samolot?

Airbus A220 to model samolotu produkowany początkowo przez kanadyjskiego producenta Bombardier Aeorospace (przejętego później przez Airbusa) jako Bombardier CSeries

A220 to rodzina dwusilnikowych wąskokadłubowych samolotów średniego zasięgu.

Reklama

W ramach samolotu A220 wyróżnia się dwa modele maszyn. 

Polskie Linie Lotnicze zainteresowane są Airbusem A220-300, charakteryzującym się przede wszystkim większą pojemnością. Ta maszyna może pomieścić od 130 do 160 miejsc dla pasażerów.

Pierwszy lot samolotu Airbus A220-300, jako Bombardier CS300 odbył się 27 lutego 2015 roku. 14 grudnia 2016 roku zaczął latać już we flocie airBaltic. Obecnie korzystają z niego także Swiss International Air Lines, Korean Air, Delta Airlines, Air Tanzania, a w niedalekiej przyszłości być może jeszcze LOT.

Bitwa o LOT trwa. Airbus A220 czy Embraer E2?

Airbus A220-300 nie jest jedynym samolotem, wchodzącym w obszar zainteresowań LOT-u. W ubiegłym roku dowiedzieliśmy się o planowanym zakupie 50 nowych samolotów Embraer E2. To bezpośredni konkurent dla wspomnianego modelu Airbusa, który w przypadku Embraera dostępny jest w trzech różnych wersjach. LOT nie ujawnił, którym konkretnie jest zainteresowany.

Wiadomo jednak, że w najbliższym czasie polski przewoźnik rezygnował będzie z Bombardierów Q400, czyli Dashy. Potrwa to kilkanaście miesięcy, co sprawia, że potrzebne będą samoloty zastępcze. W grę wchodzą właśnie Airbusy A220-300 lub Embraery E2

Już w 2021 roku mówiło się o planowanym dużym zamówieniu od LOTu na nowe maszyny.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Polskie Linie Lotnicze LOT
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy