Linie Qantas zapowiadają najdłuższy lot. Nawet 22 godziny w samolocie

Wsiadasz na pokład samolotu i spędzasz tam prawie cały dzień. Australijskie linie Qantas zapowiadają uruchomienie w 2025 rekordowo długich połączeń lotniczych ze wschodniej Australii do Europy i USA. Już testują powietrzne kabiny dla pasażerów wyższych klas. W samolotach ma być luksusowo i przestronnie.

Linie Qantas przygotowują kabiny dla pasażerów klasy pierwszej, którzy zdecydują się na 22 godzinny lot samolotem
Linie Qantas przygotowują kabiny dla pasażerów klasy pierwszej, którzy zdecydują się na 22 godzinny lot samolotemdomena publiczna
Australijskie linie lotnicze Qantas przygotowują się na uruchomienie rekordowo długich lotów / zdjęcie: Qantas
Australijskie linie lotnicze Qantas przygotowują się na uruchomienie rekordowo długich lotów / zdjęcie: Qantasdomena publiczna

  • W 2022 roku australijskie linie lotnicze Qantas zapowiedziały uruchomienie połączeń lotniczych ze wschodniego wybrzeża Australii do Ameryki Północnej i Europy. 
  • Projekt Sunrise zakłada, że od 2025 roku Qantas uruchomi połączenia bez przesiadek na trasach z Melbourne i Sydney do Londynu i Nowego Jorku. 
  • Niektóre loty mają trwać nawet 22 godziny. To ma być absolutny rekord w historii cywilnego lotnictwa. 

To potężne wyzwanie, jak zapewnić właściwy komfort dla pasażerów, którzy na pokładzie samolotu spędzą prawie cały dzień. Australijski przewoźnik zlecił opracowanie specjalnych foteli klasy biznes i pierwszej. Zostaną one zainstalowane w samolotach Airbus A350-1000, które trafią do Qantas. Zostały tak zaprojektowane, że wystarczy dodać plastikowe przegródki, aby powstały istne powietrzne kabiny hotelowe.

Do ich zaprojektowania wykorzystano sztuczną inteligencję, która dopasowała elementy kabiny do tak długiego lotu samolotem.

Nowe fotele do bardzo długich lotów opracowała firma Safran Seats razem z biurami projektowymi Caon Studios i Charles Perkins Center (CPC). Przez wiele miesięcy projektanci foteli eksperymentowali z ich ustawieniem na pokładzie. Ważne było, aby pasażerowie mieli wrażenie dużej przestrzeni i jednocześnie poczucie bezpieczeństwa. Testowano wibracje czy poziom hałasu.

Nowe fotele w klasie biznes zostaną obudowane przegrodami, aby zapewnić pasażerom odpowiedni komfort. W każdej chwili będą mogły zamienić się w wygodne łóżko.

Nowe fotele dla klasy biznes  na 22-godzinne loty już są testowane na trasie Sydney-Londyn / zdjęcie: Safran
Nowe fotele dla klasy biznes na 22-godzinne loty już są testowane na trasie Sydney-Londyn / zdjęcie: Safrandomena publiczna

Sześć miejsc w pierwszej klasie to małe kabiny z oddzielnym wejściem. Każda z nich zawiera system multimedialny z 32-calowym ekranem. Obok fotela znajduje się duże łóżko, które wcześniej pełni rolę stołu. W kabinie są liczne schowki, w tym także szuflady na ubrania. 

Qantas proponuje pasażerom pierwszej klasy luksusowe kabiny /zdjęcie: Safran
Qantas proponuje pasażerom pierwszej klasy luksusowe kabiny /zdjęcie: Safrandomena publiczna
Pierwszy lot na tak długiej trasie zapisze się w historii lotnictwa
Victoria Foy, dyrektor generalny Safran Seats

Najdłuższe loty samolotem na świecie

Linie Qantas w 2021 roku wykonały lot z Buenos Aires w Argentynie do Darwin w Australii. To był lot repatriacyjny spowodowany pandemią koronawirusa. Lecąc nad biegunem południowym samolot pokonał trasę o długości 14 673 km, w czasie blisko 18 godzin. Lot został zapisany jako najdłuższy komercyjny lot Qantas w historii (choć nie jest to połączenie regularnie).

Obecnie rekord regularnego połączenia pasażerskiego należy do linii Singapore Airlines, która trasę z Singapuru do Nowego Jorku (ponad 15 tys. km) pokonuje w 18 godzin.

Rekord Guinnessa w najdłuższym pasażerskim locie świata ustanowiono w 2005 roku. Wówczas rejs z Londynu do Hong Kongu z 30 osobami na pokładzie trwał 22 godziny i 42 minuty bez żadnych międzylądowań.

Z Europy do Afryki. Nowe technologie w walce o przyrodęAFP
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas