Jak często zmieniamy smartfony? Nie tak często, jak chcieliby ich producenci

Jeśli wymieniacie smartfon co roku, z niecierpliwością wyczekując premiery kolejnego flagowego modelu od ulubionego producenta, to… jesteście w zdecydowanej mniejszości, a przynajmniej tak sugerują najnowsze badania.

Jak się bowiem właśnie dowiadujemy, większość osób korzysta z jednego smartfona przez naprawdę długi czas, w granicach 3 do 5 lat, co potwierdziła ankieta przeprowadzona przez Ting Mobile na grupie 3640 użytkowników urządzeń mobilnych. Badani byli pytanie nie tylko o częstotliwość wymiany smartfona, ale i takie czynniki, jak powód wymiany czy kwota, jaką przeznaczyli na swój obecny model.

Jeżeli chodzi o tę pierwszą kwestię, to tu odpowiedzi były zupełnie inne niż oczekiwaliby tego producenci urządzeń, bo aż 47% badanych deklarowała, że swój poprzedni smartfon mieli przez 3-5 lat, a 30% z nich używało go przez dwa lata i jedynie mniej niż 5% wymieniała urządzenia przed upływem 12 miesięcy. Główny powód wymiany? 32% użytkowników przyznało, że wymienili smartfon tylko dlatego, że przestał działać tak sprawnie jak wcześniej, 23% deklarowało, że urządzenie zostało zniszczone, uszkodzone lub zgubione, a 18% dokonała wymiany z powodu przestarzałej technologii.

Reklama

Przy okazji dowiedzieliśmy się, co dzieje się ze starymi smartfonami - 4% osób deklaruje, że poprzedni telefon zgubiło, a 42%, że urzadzenie trafiło gdzieś do szuflady, by nigdy więcej nie ujrzeć światła dziennego. Są jednak osoby, które postanowiły zrobić ze starym sprzętem coś lepszego, 46% takich urządzeń zostało przekazanych dalej, np. dzieciom, a 28% użytkowników znalazło dla nich nowe zastosowanie, np. używa ich jako odtwarzaczy muzyki, by nie zużywać baterii aktualnego.

Ankietowani zgodnie przyznali również, że czynnikiem, na który zwracają najwięcej uwagi przy zakupie nowego modeli, jest jego cena. 42% osób zapłaciło za nowy smartfon 150-399 USD i tylko 3% przyznało się do wydatku powyżej 1000 USD, co oznacza, że z flagowych modeli - bo to właśnie ich przedział cenowy - korzysta ułamek z nas. Wygląda więc na to, że choć kolejne smartfony trafiające na rynek oferują coraz więcej, użytkownicy wciąż niechętnie wydają większe kwoty na telefon, który jest po prostu nowy i są wierni swoim urządzeniom, dopóki te naprawdę nie odmówią posłuszeństwa.

Źródło: GeekWeek.pl/

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy