Jak włączyć Wi-Fi Calling i czy trzeba za tę usługę płacić?
Jak włączyć Wi-Fi Calling? Czy jest to usługa płatna? Usługa może zainteresować każdego, kto miewa problemy z zasięgiem. Dzięki tej usłudze możemy przestać przejmować się zasięgiem w naszym telefonie. Niezależnie od miejsca pobytu, będziemy w stanie wykonać połączenie. Brzmi ciekawie? W takim razie sprawdźmy, jak działa Wi-Fi Calling i czy trzeba za nią płacić.
Wi-Fi Calling jest nową metodą wykonywania połączeń między dwoma urządzeniami. Jeśli kiedykolwiek zdarzył się problem z zasięgiem GSM, ta usługa stanie się idealną alternatywą. Do jej działania potrzebujemy niewiele, w zamian za wygodę podczas rozmów telefonicznych. Dowiedzmy się, jak dokładnie działa Wi-Fi Calling, jak uruchomić usługę oraz ile ewentualnie musimy za nią zapłacić.
Spis treści:
Co to jest Wi-Fi Calling?
Wi-Fi Calling jest usługą pozwalającą łączyć się z innymi numerami mimo braku sieci GSM. Jedyne czego potrzebujemy, to dostęp do Internetu po Wi-Fi. Plusem takiej funkcji jest szeroki obszar działania. Z Wi-Fi Calling możemy korzystać z dowolnego miejsca posiadającego sieć Wi-Fi, nawet poza granicami kraju.
Czy Wi-Fi Calling to płatna usługa?
Dla zainteresowanych usługą VoWiFi mamy dobrą wiadomość. Usługa u każdego operatora dostępna jest całkowicie za darmo. Nie należy natomiast mylić opłat za usługę z opłatami za połączenia. Sama usługa jest darmowa, lecz połączenia, SMS i MMS rozliczane są według cennika naszej oferty. Przy nielimitowanym pakiecie dalej nie musimy się martwić o wydatki.
Dużym plusem jest sposób rozliczania usługi Wi-Fi Calling. Każde wykonane połączenie z pomocą VoWiFi liczy się jako połączenie z kraju. Co z tego wynika? Jeśli w wakacje wyjedziemy do innego kraju, będziemy zabezpieczeni przed opłatami w roamingu. Przy VoWiFi opłaty wyjdą nas zgodnie z cennikiem z Polski.
Jak włączyć Wi-Fi Calling w Plus i Orange?
W sieci Plus Wi-Fi Calling może aktywować zarówno klient indywidualny oraz biznesowy. Uruchomienie usługi odbywa się na dwa sposoby. Zależy to od posiadanej przez nas oferty. Osoby posiadające abonament uruchomią usługę przez kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Osoby posiadające ofertę na kartę mogą włączyć ofertę kodem *101*11*1327#. Wraz z usługą Wi-Fi Calling aktywowana będzie usługa VoLTE.
Wi-Fi Calling w Orange dostępne jest dla klientów abonamentowych oraz tych na kartę. Różnica polega natomiast na tym, że tylko w ofercie na abonament dostępna jest opcja Wi-Fi Calling za granicą. Usługa włączana jest automatycznie przez operatora u każdego klienta, który spełnia warunki sprzętowe. Samodzielna modyfikacja usługi możliwa jest po kontakcie z Biurem Obsługi Klienta.
Jak włączyć Wi-Fi Calling w T-Mobile i Play?
Sieć T-Mobile oferuje usługę Wi-Fi Calling wszystkim swoim klientom, wraz z abonentami sieci Heyah oraz tuBiedronka. Uruchomienie usługi jest możliwe przez wysłanie SMS o treści "TAK" na numer 80535. Aktywacja usługi może trwać maksymalnie 72 godziny. Po tym czasie należy uruchomić usługę z poziomu ustawień telefonu.
Play również oferuje Wi-Fi Calling wszystkim klientom. Tak samo, jak w przypadku T-Mobile, aktywacja usługi możliwa jest po wysłaniu SMS. Wystarczy wysłać "START" na numer 282.
W przypadku każdego operatora samo uruchomienie usługi w sieci nie wystarczy. Po aktywacji VoWiFi konieczne jest jego skonfigurowane na telefonie. Aby to zrobić, należy wejść w Ustawienia, następnie w Sieć komórkową. Znajduje się tam opcja "Rozmowy przez Wi-Fi". W przypadku iOS po wejściu w Ustawienia wchodzimy w zakładkę Telefon i tam znajduje się opcja VoWiFi.
Jakie telefony obsługują Wi-Fi Calling?
Pomimo ogólnego dostępu do VoWiFi, nie wszyscy będą mogli z tej usługi skorzystać. Dlaczego? Otóż Wi-Fi Calling nie działa na wszystkich modelach telefonów. Niektóre z nich są po prostu zbyt stare i nie posiadają wbudowanej funkcji. Czasem wina jest po stronie producenta. Zdarza się, że nie wyraża on zgody operatorowi na włączenie swoich usług. Może wyjść, że nasz telefon w obecnej sieci nie działa z VoWiFi, lecz u konkurencji nie będzie to problemem.
Wi-Fi Calling w sieci Plus funkcjonuje na telefonach:
Sony:
- Xperia 1 II,
ZTE:
- Axon 11 5G,
LG:
- K50s,
- Velvet,
- K61,
- K51s,
- K42,
- K52,
- Wing,
Samsung:
- Galaxy A10,
- Galaxy A20e,
- Galaxy A21s,
- Galaxy A40,
- Galaxy A41,
- Galaxy A50,
- Galaxy A51 + Galaxy A51 5G,
- Galaxy A5 2017,
- Galaxy A8,
- Galaxy A6 + Galaxy A6+,
- Galaxy A70,
- Galaxy A71,
- Galaxy A7,
- Galaxy A80,
- Galaxy A9,
- Galaxy Z Flip + Galaxy Z Flip 5G
- Galaxy Fold,
- Galaxy Xcover 4 + Galaxy Xcover 4s + Galaxy Xcover Pro,
- Galaxy S10 Lite + Galaxy S10e + Galaxy S10 + Galaxy S10+
- Galaxy S8 + Galaxy S8+,
- Galaxy S9 + Galaxy S9+,
- Galaxy S20 + Galaxy S20+ 5G + Galaxy S20 Ultra 5G,
- Galaxy J3 2017,
- Galaxy J4+,
- Galaxy J5 2017,
- Galaxy J6 + Galaxy J6+,
- Galaxy J7 2017,
- Galaxy Note 10 Lite + Galaxy Note 10 + Galaxy Note 10+
- Galaxy Note 9,
- Galaxy Note 20 + Galaxy Note 20 Ultra 5G + Galaxy S20 FE 5G,
- Galaxy Z Fold2 5G.
***
Czytaj także: