LG G4 sprzedaje się słabo. Winny Samsung?
Koreańskie media informują o bardzo słabej sprzedaży smartfona LG G4.
Dane dotyczą rynku południowokoreańskiego, gdzie codziennie sprzedaje się od 3500 do 3800 G-czwórek. Od dnia sklepowego debiutu do końca czerwca LG oddało w ręce konsumentów 240 tys. sztuk tego urządzenia. Wynik jest oczywiście słaby, a media określiły sytuację mianem poważnej. Dla porównania - w czasie dłuższym o 3 tygodnie Samsung sprzedał 1,3 mln modeli Galaxy S6 oraz S6 Edge.
W tym miejscu warto przypomnieć, że LG ma nadzieję sprzedać w tym roku 12 mln sztuk G4 globalnie, czyli 20 proc. więcej niż ubiegłorocznego modelu flagowego G3. Na razie trudno cokolwiek prognozować, ale założenie może być trudne do zrealizowania.
Phone Arena sugeruje, że do słabego wyniku przyłożył się Samsung, a dokładnie jego dwa nowe flagowce. Są to urządzenia znakomicie wyposażone i przede wszystkim wykonane. Niezwykle popularny Edge jest prawdziwym hitem, który bardzo szybko znika ze sklepów. G4 nie prezentuje się przy nich tak okazale. Firma zagrała zachowawczo, zastosowała gorszej jakości materiały i postawiła na niższą cenę. Konsumenci mogą chcieć natomiast czegoś więcej.
Być może strzałem w dziesiątkę okaże się nadchodzący G Pro 3, który ma być wyposażony w 6-calowy ekran Quad HD, Snapdragona 820, 4 GB pamięci RAM i skaner siatkówki.