Mobilna telewizja według Ericssona
Specjaliści z firmy Ericsson uważają, że MBMS (multimedia broadcast/multicast service) jest najlepszym standardem dla interaktywnej telewizji mobilnej. Ma on pozwolić na pełną personalizację TV i prostsze wdrażanie nowych usług
Usługi i rozwiązania związane z telewizją mobilną są jednym z głównych kierunków rozwoju firmy Ericsson na świecie. Mimo, że istnieją różne technologie świadczenia takiej usługi, Ericsson zdecydował się postawić na MBMS. W tym roku zaplanowano pierwsze komercyjne wdrożenia, wykorzystujące tę technologię.
Obecnie istnieją trzy główne standardy, służące do przekazywania sygnału telewizyjnego na telefony komórkowe: przez sieć 3G (tu mieści się MBMS), tradycyjną naziemną telewizję cyfrową oraz przez satelitę.
Według firmy Ericsson wiele czynników świadczy o przewadze technologii 3G i MBMS. Jedną z głównych jej przewag jest możliwość łatwego uruchomienia kanałów zwrotnych, co czyni telewizję mobilną w pełni interaktywną. A właśnie interaktywność pozwala operatorom i nadawcom na znaczne zwiększenie lojalności użytkowników i zmaksymalizowanie przychodów z nowych źródeł.
Już ponad 170 operatorów na świecie uruchomiło komercyjnie usługi mobilnej telewizji i wideo. Ponad 60 z nich wykorzystało do tego rozwiązania firmy Ericsson. Do końca 2011 roku telewizję za pośrednictwem komórki będzie oglądać niemal pół miliarda osób na całym świecie.
Z badań przeprowadzonych przez firmę Ericsson wynika, że klienci spodziewają się od Mobile TV znacznie więcej, niż przeniesienia oferty tradycyjnej telewizji na mały ekran. Za korzystanie z nowych możliwości są skłonni płacić od 10 do 15 euro miesięcznie. To szansa dla operatorów i nadawców, którzy mogą dodatkowo zwielokrotnić przychody z mobilnej telewizji, wprowadzając opłaty za kontent, reklamę, opłaty za konkursy i głosowania, a nawet wirtualne zakupy za pośrednictwem komórki.