mObywatel z toną nowości na ten rok. Wiele przydatnych funkcji
mObywatel 2.0 to rządowa aplikacja, z której korzystają miliony Polaków. W drodze jest wiele nowości. Na oficjalnej stronie projektu udostępniono wykaz nowych funkcji wraz z planowanym harmonogramem. Dzięki temu można się dowiedzieć, jakie nowe opcje są w drodze i na jakim etapie prac się znajdują.
Aplikacja mObywatel 2.0 została udostępniona w zeszłym roku i przyczyniła się do dużego wzrostu zainteresowania platformą. Głównie za sprawą nowych funkcji, które są dodawane w oprogramowaniu i ułatwiają załatwianie wielu spraw. Z aplikacji korzystają miliony Polaków. Jakie nowe rozwiązania planowane są z myślą o mObywatelu? Teraz można to sprawdzić na specjalnej stronie.
Nowości dla aplikacji mObywatel 2.0 do wglądu
Ministerstwo uruchomiło specjalną stronę, na której udostępniono wykaz nowości dla aplikacji mObywatel 2.0. Wraz z harmonogramem prac. Dzięki temu można się dowiedzieć, jakie nowe funkcje są w drodze, ale też "podejrzeć" obecny etap ich przygotowania.
Nowe funkcje w trakcie realizacji:
- Chatbot, czyli wirtualny asystent informujący o dostępnych usługach rządowych;
- Prawo Wykonywania Zawodu Lekarza i Lekarza Dentysty;
- Dokumenty lokalne (karty seniora, mieszkańca) dla Jednostek Samorządu Terytorialnego, które podpisały porozumienie z Ministerstwem Cyfryzacji;
- Możliwość zarządzenia powiadomieniami;
- Rozwój funkcji ePłatności;
- Sekcja Twoje sprawy, gdzie będzie można podejrzeć statusy wniosków (o dowód, paszport i inne) składane przez obywatela;
- Legitymacja Radcy Prawnego i Aplikanta Radcowskiego;
- Możliwość uzyskiwania danych do Rejestru Danych Kontaktowych;
- Zmiana języka aplikacji;
- Usprawnianie UX/UI aplikacji;
- Prawo Wykonywania Zawodu Pielęgniarki i Położnej.
Wyżej wymienione funkcje są już na etapie prac, a więc można się ich spodziewać w nieodległym czasie. W planach jest więcej nowości i te zostały wyszczególnione na osobnej liście.
Nowe funkcje, które zaplanowano:
- Legitymacja Osoby Niepełnosprawnej;
- Możliwość podpisywania dokumentów profilem zaufanym i e-dowodem;
- Legitymacja Honorowego Dawcy Krwi;
- Rozwój usług Urzędu Skarbowego;
- Możliwość zawieszania i odwieszania dowodu osobistego;
- Moduł Moja firma;
- e-Doręczenia.
Jak nietrudno zauważyć, nowości jest całkiem sporo. Najpierw spodziewajmy się wdrożenia tych z pierwszej listy, bo prace nad nimi przebiegają. Ministerstwo Cyfryzacji przy okazji daje nam znać, czego można spodziewać się w nieco późniejszym czasie. Istnieje również sekcja, gdzie można podejrzeć zrealizowane projekty.