Operatorzy stawiają na aplikacje

24 największych na świecie operatorów połączy swoje siły. Cel? Stworzyć międzynarodowy, mobilny sklep z aplikacjami.

App Planet - obszar na targach MWC w Barcelonie, gdzie promowano aplikacje na komórki
App Planet - obszar na targach MWC w Barcelonie, gdzie promowano aplikacje na komórkiINTERIA.PL

Sojusz największych operatorów jest spowodowany rosnącym znaczeniem mobilnego oprogramowania - 24 gigantów zrozumiało, że jest to gra warta świeczki. Współpracować ze sobą będą m.in. AT&T, Deutsche Telekom, Orange, Telecom Italia, Telefonica, Sprint, Vodafone, China Mobile i Verizon Wireless. To w sumie ponad 3 mld klientów.

Aby skorzystać z tak dużego rynku i tak szerokiego wachlarza używanych przez abonentów telefonów konieczna jest standaryzacja i współpraca. Dlatego konkurujący ze sobą na co dzień gracze postanowili zjednoczyć siły i rzucić wyzwanie Apple oraz jego App Store (a także Nokii z portalem Ovi oraz Google ze swoim Android Market). Pierwsze aplikacje "ponad podziałami" powinniśmy zobaczyć za około 12 miesięcy.

Czy z powstającej platform skorzystają także polscy operatorzy? - wiele na to wskazuje, w końcu są one bezpośrednio częścią międzynarodowego gracza (Orange) lub jego współwłasnością (Era oraz Plus). Zresztą nawet gdyby tak nie było - innego wyjścia nie ma, aplikacje pisane dla telefonów komórkowych powoli zaczynają być żyłą złota.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas