Operatorzy walczą z oszustwami przez SMS
Liczba oszustów i naciągaczy używających do swoich celów usług Premium Rate jest niestety coraz większa. Problem stał się na tyle poważny, że zainteresowało się nim UKE oraz sami operatorzy.
Ustalono, że do 15 kwietnia 2011 roku operatorzy:
- zamieszczą na swoich stronach www spis numeracji Premium Rate wraz z informacją o agregatorze, który dysponuje daną numeracją oraz jego danymi kontaktowymi;
- na swoich stronach umieszczą też informacje o bezpiecznym korzystaniu z usług Premium Rate lub linki do strony UKE z takimi informacjami;
- poprawią poziom obsługi klientów w zakresie usług Premium Rate - w call center specjalne grupy pracowników będą zajmować się tą tematyką;
Ustanowione zostaną także progi kwotowe dzienne i miesięczne, po przekroczeniu których klient zostanie poinformowany poprzez wiadomość SMS. W pierwszym etapie o przekroczeniu limitu informował będzie agregator, a dopiero w trzecim kwartale 2011r. usługę przejmą operatorzy.
Wszystkie te ustalenia mają służyć ograniczeniu, a docelowo eliminacji nadużyć, które coraz częściej są popełniane z wykorzystaniem numerów Premium Rate.
Natomiast do 22 kwietnia 2011r. prezesowi UKE zostanie przedłożony do zaopiniowania projekt Kodeksu Jakości Świadczonych Usług. Zawierać będzie między innymi takie ustalenia, jak:
- obowiązek podawania, wraz z numerem, ceny brutto usługi Premium Rate w czytelny sposób;
- obowiązek podania jednoznacznej informacji w przypadku, kiedy usługi Premium Rate będą oparte na subskrypcji;
- konieczność podania jasnego sposobu rezygnacji z subskrypcji;
- reklamacje dotyczące opłat za Premium Rate będzie rozpatrywał operator;
- koniec ze zgodą domniemaną - chęć skorzystania z innych usług będzie musiał wyrazić bezpośrednio odbiorca.
Na życzenie klienta operatorzy zablokują też usługi w wybranych kategoriach numeracji Premium Rate - trwają jeszcze ustalenia dotyczące terminu wprowadzenia tej usługi.
Kira