Samsung przegrywa z Apple w Chinach

Z badania China Brand Research Center (CBRC) wynika, że pierwsze miejsce na liście najpopularniejszych marek w Chinach zajmuje teraz Apple – donosi serwis Phone Arena. Tym samym na pozycję numer 2 został zapchnięty Samsung.

Apple Store w Szanghaju
Apple Store w SzanghajuAFP

Badanie popularności poszczególnych marek polega na ankietowaniu 13500 osób z 30 miast w wieku od 15 do 60 lat. Pod uwagę brane są rozpoznawalność danej marki oraz przywiązanie do niej. Okazuje się, że pierwsze miejsce w najświeższym zestawieniu zajął Apple z wynikiem 568,5 pkt. Samsung został zepchnięty na drugi stopień podium po dwóch latach dominacji. Co ciekawe, w ubiegłym roku Amerykanie byli dopiero trzeci - tuż za Nokią.

Południowokoreański producent uzyskał w badaniu 566,6 pkt., co stanowi marginalną stratę do Apple. Ważniejszy jest jednak sam fakt, że firma z USA zdołała w ciągu 12 miesięcy nadrobić sporo zaległości i minąć dwóch poważnych rywali.

W Chinach rozpocznie się teraz prawdziwa walka pomiędzy dwoma gigantami. Amerykanie dopiero w ubiegłym roku zaistnieli w ofertach tamtejszych operatorów, a teraz uderzyli z całym impetem iPhone’ami 6 i 6 Plus. Z kolei pozycja Samsunga słabnie, ale do walki wytoczył świeżego Note’a 4 oraz wykonane z aluminium modele Galaxy A3 oraz A5.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas